  • Data: 2011-06-17 07:21:54
    Temat: Re: Mrugajace swiatlo w domu
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Z praktyki wiem że mierzą rzetelnie bo to podlega pod Urząd Regulacji
    Energetyki, a kary są dość duże i nie ma znaczenia czy będą musieli dać
    bonifikaty czy nie. Znajdź "rozporządzenie przyłączeniowe" i tam jest
    opisane jakie wartości musi mieć napięcie (230V +- 10% czyli 253V - 207V).
    Raczej napięcie uśrednione w przedziale czasowym 15min będzie OK,
    mruganie wynika z niewielkich skoków napięcia, przejdź się po sąsiadach i
    zobacz który ma spawarki, warsztat samochodowy, kompresory, trajzegę itp.
    najczęściej tak zakłócają, możesz podpowiedzieć energetykom, zrobia im
    kontrolę, w umowie jest zapis o niewprowadzaniu zakłóceń do sieci, może
    sąsiad ma przewymiarowany bezpiecznik przed licznikiem to mu założą właściwy
    i po problemie, bo juz trajzegi nie włączy.
    Czasem zdarza siż że powodem migotanie jest upalanie się styku na sieci lub
    uszkodzony odgromnik, ale to już zostaw w rękach monterów ZE.
    Najlepszym sposobem na pozbycie się migotań jest wymiana żródła światła na
    świetlówki kompaktowe (tzw. żarówki energooszczędne), a przy okazji
    zoszczędzisz nieco na rachunkach. Tylko nie popadaj w skrajność, nie
    wymieniaj żarówek w piwnicy itp. tam niech sobie migota :-)
    Migotanie wynika z prostego faktu że moc zalezy od kwadratu napięcia, więc
    jeżeli napięcie spadnie o połowę to moc czterokrotnie, tak więc nawet
    niewielkie zmiany napięcia dużo mocniej zakłócają moc żarówy niż by się to
    wydawało, głupie załączenie się lodówki w domu powoduje czesto przygaszanie
    światła. Swoją droga twoja linia najwyraźniej nie jest najlepsza, albo
    mieszkasz na samym jej końcu i musisz się z tym pogodzić.

    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6215
    (20110616) __________