    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Na polsracie nocnik
    Date: Wed, 18 Jan 2017 23:24:40 +0100
    <0...@g...com>
    <58516cf8$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <o2rugh$noc$1@dont-email.me> <5851b22a$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <o5n9v6$4iu$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <o5nk7h$er9$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <o5nrvd$mbt$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2017-01-18 o 15:32, Budyń pisze:
> [...]
    bysmy glosowali na osoby sobie znane i jeszcze mieli wybór miedzy kilkoma sobie
    znanymi osobami. Czyli bedziemy glosowac po partyjnych rekomendacjach.

    > no i to jest slabosc kukiza - on wykoncypowal ze jowy są rozwiązaniem na wszelkie
    bolączki. Gdy wprowadzimy jowy to nagle wszyscy beda sie kierować polską racja stanu
    itp. Nic z tego.
    > Jestesmy mentalnie skażeni postkolonialnym systemem myslenia i zmiana sposobu
    wyborów tego nie zmieni. Jesli juz to praca od podstaw by ojczyzna była wartoscią
    nadrzędną.

    Ludzie nie chodza na wybory bo uwazaja, ze ich glos nie ma wiekszego
    sensu. Nie ma, bo jak glosuja na Zdzicha to i tak wejdzie Krycha. Twoje
    panaceum na te bolaczki to chyba wprowadzenie caratu, bo mentalnosc
    postkolonialna. Zupelnie jak bym czytal Putina, ale OK. Masz prawo
    myslec co chcesz.

    > Osmielam sie twierdzic ze te kraje gdzie teraz maja jowy i jak mówisz sobie radzą,
    tak samo dobrze by sobie radzily, gdyby im te jowy rozmontować. To kwestia
    odpowiedzialnosci i patriotyzmu spoleczenstw.

    No bo, ze nie mieli 100 lat zaborow, drugiej wojny na wlasnej ziemi i
    czterdziestu lat komunizmu. Nie wiem jak by bylo u nich, to dlugi,
    pokoleniowy proces. Tyle, ze bez specjalnych analiz widac, ze cos
    nalezaloby zmienic. Im szybciej tym lepiej, bo szkoda czasu. W wyborach
    lokalnych calkiem dobrze to widac, gdzie czesto szyld to sprawa drugorzedna.

    Pozdro.. TK