    Subject: Re: Na polsracie nocnik
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <d...@g...com>
    <58727459$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <58728c94$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5m2om$sp$1@node2.news.atman.pl>
    <587f3f7e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5nlj2$g5i$1@node2.news.atman.pl>
    <587fa186$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5or8n$ltg$1@node2.news.atman.pl>
    <588002e9$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5q3rb$ku2$1@node1.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 19 Jan 2017 13:24:30 +0100

    W dniu 2017-01-19 o 11:19, Maniek4 pisze:

    > No tak. Wie to mniej wiecej kazdy srednio rozgarniety obserwator. Od
    > miesiecy mowi sie o tym w tjelewizi i radyju.

    W tym jedynie słusznym? :)

    > Ja tylko mialem nadzieje, ze po opisie Twoich towarzyskich relacji
    > jednak porozmawiamy o tym jaki wplyw ma obecna wladza na podwyzki
    > ubezpieczen. Ale ciagle nic.

    Jaki ma?
    W większej części.
    Na te podwyżki składa się kilka czynników. Zarówno wytyczne KNF i tu
    trzeba sobie powiedzieć, że te wytyczne zrodziły się za panowania PO.
    Tyle, że na mocy tych wytycznych, ubezpieczenia rosły o kilka % w skali
    roku, co przy deflacji nie stanowiło zbyt dużego obciążenia dla
    posiadacza pojazdu. Szczerze mówiąc to ja nawet na to nie zwracałem w
    ogóle uwagi, bo były to kwoty tak małe, że się tego nie odczuwało.
    Poza ww wytycznymi KNF, zrodziło się także szereg innych czynników
    takich jak: obecna inflacja, wzrost cen (także i na części samochodowe),
    niepokój związany z podatkami bankowymi. Czyli i tak związane z
    niepokojami, jakie wprowadził PiS.
    Ale największym czynnikiem tutaj jednak jest podatek Religi. Podatek ten
    (haracz) został wprowadzony za rządów Jarosława Kaczyńskiego w 2007r. w
    wysokości 12% od każdego ubezpieczenia obowiązkowego dla NFZ. Podatek
    ten wtedy także spowodował wzrost ubezpieczeń. Podatek ten jednak został
    zniesiony rok później, ale PiS obecnie chce go wprowadzić ponownie od
    tego roku tj. od 2017r. Co prawda mówią o 6%, ale TU w obawie podnoszą
    składki o wiele więcej.
    W zeszłym roku już za rządu PiS zapłaciłem za OC i NW za jedno z aut o
    50% drożej niż płaciłem rok wcześniej, czyli zanim PiS doszedł do władzy.
    Za kilka dni muszę wykupić kolejne ubezpieczenie (pełny pakiet
    ubezpieczeń OC, NW, AC, Assistance). Dowiadywałem się dzisiaj i wiem, że
    będzie drożej o 30%. W zeszłym roku przy tym samym pakiecie była
    podwyżka ok. kilkunastu %. Ale i tak mam obecnie w jednym z najtańszych
    TU. W innych zapłaciłbym o ok. 10-20% drożej.

    > No to sobie plac i publicznie nie narzekaj. Ja nie zauwazylem zadnych
    > niedogodnosci, ale rozumiem, ze masz specyficzne oczekiwania, ktore
    > moze po prostu kosztuja.

    No wiesz, to nie jest mój jedyny i nie pierwszy bank, dlatego mam
    porównanie i być może przez to zbyt wygórowane oczekiwania.

    > No a pozniej napisales:
    > "Co do pocztowego to zajrzyj sobie w
    > https://www.pocztowy.pl/indywidualni/taryfa-oplat/
    > Czytamy: Konto Zawsze Darmowe
    > Za prowadzenie konta 0zł, ale każdy przelew 2,5zł"
    >
    > To juz ja nie wiem o co Tobie chodzi.

    Chodzi mi o to, że kiedyś otworzyłem konta w bankach, w których nie
    miałem żadnych opłat ani za prowadzenie konta, ani opłat za przelewy.
    Ale w tych bankach, gdzie tak miałem dobrze, już wprowadzono opłaty od
    jakiegoś czasu np. opłaty za prowadzenie konta i opłaty te wzrosły przez
    ostatni rok o 25%. To chyba dużo jak na jeden rok?
    Poza tym napisałem, że obecnie nie znajdzie się już banku, który miałby
    w ofercie darmowe konta, takie z których kiedyś korzystałem.
    Jak jest 0zł za prowadzenie konta to kroją za przelewy.
    Jak przelewy są darmowe to jest opłata za prowadzenie konta.
    Tak więc jak nie kijem go to pałą.

    > Jako dowod na zle rzadzenie pis. To Ci odpisalem, ze mi gaz stanial.

    Ale czy ja to kwestionuję? Nie kwestionuję. Wiem, że staniał dokładnie o
    1,786 grosza za kWh w porównaniu z rokiem 2015
    Ja natomiast Ci napisałem, że jest to gaz od Putina i to dzięki niemu
    mamy nieco taniej.
    Tak więc z tym gazem PiS nie ma nic wspólnego.

    Węgiel, który zdrożał zaś pochodzi z Polski.
    Wnioski wyciągnij sam.