  • Data: 2017-01-19 14:31:19
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 stycznia 2017 13:24:34 UTC+1 użytkownik > Poza ww wytycznymi KNF,
    zrodziło się także szereg innych czynników
    > takich jak: obecna inflacja, wzrost cen (także i na części samochodowe),
    > niepokój związany z podatkami bankowymi. Czyli i tak związane z
    > niepokojami, jakie wprowadził PiS.
    > Ale największym czynnikiem tutaj jednak jest podatek Religi. Podatek ten
    > (haracz) został wprowadzony za rządów Jarosława Kaczyńskiego w 2007r. w
    > wysokości 12% od każdego ubezpieczenia obowiązkowego dla NFZ. Podatek
    > ten wtedy także spowodował wzrost ubezpieczeń. Podatek ten jednak został
    > zniesiony rok później, ale PiS obecnie chce go wprowadzić ponownie od
> [...]

    A czasem nie dlatego że rodacy coraz więcej autami za granice jeżdżą, wiec i szkody
    tam się trafiają a są wtedy droższe w likwidacji. A może dlatego ze praktycznie na
    każdym rogu powstała "kancelarie" które szuka poszkodowanych do kilku/kilkunastu(?)
    lat wstecz i sądownie wygrywają większe kwoty odszkodowań+ odsetki+ zwrot kosztów.
    Te dwie sprawy+ rekomendacja KNF to główni "sprawcy" tegorocznych podwyżek polis
    samochodowych. Ostra konkurencja powodowała ze w ostatnich latach polisy samochodowe
    były na granicy rentowności
    Ale PIS za to winić to karkołomna teza. Tyle że chcący uderzyć to się bat zawsze
    znajdzie.
    No i szukać trzeba- Axa w której przez ostatnie lata ubezpieczałem auto za ok
    300zł/rok zaproponowała mi kontynuację na ten rok ponad 600zł. Kwadrans grzebania w
    Internecie i znalazłem sporo tańszą ofertę. Zmiana ubezpieczyciela to praktycznie
    żadne formalności więc bez żalu pożegnam Axe
    Średnia składka jest u nas jedną z niższych w Europie.
    Ale czy to też wina PIS?
    Mieszkaniówki np. nie zdrożały wg moich obserwacji- w ostatnich 3 miesiącach 3 polisy
    na nieruchomości wykupywałem i składki praktycznie bez zmian.