    Subject: Re: Na polsracie nocnik
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5...@g...com>
    <58728c94$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5m2om$sp$1@node2.news.atman.pl>
    <587f3f7e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5nlj2$g5i$1@node2.news.atman.pl>
    <587fa186$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5or8n$ltg$1@node2.news.atman.pl>
    <588002e9$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5q3rb$ku2$1@node1.news.atman.pl>
    <5880b000$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 19 Jan 2017 16:41:17 +0100

    W dniu 2017-01-19 o 14:31, Kris pisze:

    > A czasem nie dlatego że rodacy coraz więcej autami za granice jeżdżą, wiec i szkody
    tam się trafiają a są wtedy droższe w likwidacji. A może dlatego ze praktycznie na
    każdym rogu powstała "kancelarie" które szuka poszkodowanych do kilku/kilkunastu(?)
    lat wstecz i sądownie wygrywają większe kwoty odszkodowań+ odsetki+ zwrot kosztów.
    > Te dwie sprawy+ rekomendacja KNF to główni "sprawcy" tegorocznych podwyżek polis
    samochodowych. Ostra konkurencja powodowała ze w ostatnich latach polisy samochodowe
    były na granicy rentowności
    > Ale PIS za to winić to karkołomna teza. Tyle że chcący uderzyć to się bat zawsze
    znajdzie.
    > No i szukać trzeba- Axa w której przez ostatnie lata ubezpieczałem auto za ok
    300zł/rok zaproponowała mi kontynuację na ten rok ponad 600zł. Kwadrans grzebania w
    Internecie i znalazłem sporo tańszą ofertę. Zmiana ubezpieczyciela to praktycznie
    żadne formalności więc bez żalu pożegnam Axe
    > Średnia składka jest u nas jedną z niższych w Europie.
    > Ale czy to też wina PIS?
    > Mieszkaniówki np. nie zdrożały wg moich obserwacji- w ostatnich 3 miesiącach 3
    polisy na nieruchomości wykupywałem i składki praktycznie bez zmian.

    Oczywiście. Jakże mogłem przypisać winę tak zacnemu i świętemu
    ugrupowaniu jak PiS. To wszystko wina Żydów, lewaków i masonerii, którzy
    wspólnie uknuli intrygę przeciwko prezesowi. PiS oczywiście twierdzi, że
    te podatki nie dotkną klientów, bo one mają być zapłacone przez sklepy,
    banki i TU z własnej kieszeni. Większej głupoty to nie słyszałem.

    Pomyśl no chłopie logicznie. Nagle w przeciągu roku zaczęli więcej
    jeździć autami za granicę? Nie! Jeżdżą już od wielu lat i od wielu lat
    TU kalkulują także i te ryzyka i stopniowo ceny ubezpieczeń były podnoszone.

    Rekomendacje KNF były o wiele wcześniej i także po nich pojawiły się
    podwyżki. Tak więc wpływ na ostatnią podwyżkę ma najmniejszy.

    Nagle wszyscy zaczęli wynajmować firmy prawnicze? Jaki związek ma firma
    prawnicza z wypłacanymi odszkodowaniami? Przecież klient wynajmując taką
    firmę domaga się tylko tego co mu się należy/należało i nie zostało
    wypłacone. Klient nie domaga się czegoś ponad tylko tego co mu się
    należało i co już było wkalkulowane w ryzyko TU podczas zawierania
    umowy. Gdybym miał nadzór nad TU to za takie stwierdzenia TU, że muszą
    podnieść ceny ubezpieczeń, bo ludzie zaczęli dochodzić swoich roszczeń
    poprzez firmy prawnicze, po prostu odebrałbym koncesje, bo oznacza to,
    że firma ubezpieczeniowa z góry zakładała brać pieniądze za
    ubezpieczenia i nie wypłacać należnych odszkodowań.

    Powoływanie się na taki powód jest totalnie absurdalny.

    Skoro firmy działały na granicy rentowności to oznacza, że firmy nie
    zapłacą z własnej kieszeni dodatkowych podatków nałożonych przez
    Jarosława, bo nie mają z czego. Muszą podnieść ceny usług, albo ogłosić
    upadłość.