eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNa powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł dotacji, a na gruntową -- 21 tys. zł. › Re: Na powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł dotacji, a na gruntową -- 21 tys. zł.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 14 Feb 2022 06:54:06 -0800 (PST)
    Subject: Re: Na powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł
    dotacji, a na gruntową -- 21 tys. zł.
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 February 2022 at 13:47:40 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    je-cieplo-nawet-21-tys-zl-doplaty-kto-moze-ja-dostac
    /g5kphfc
> [...]
    >
    > 'Chociaż zapowiedzi brzmią optymistycznie, zdobycie dotacji z programu
    > "Moje ciepło" nie będzie łatwe, trzeba bowiem spełnić szereg warunków,
    > wśród których jednym z najważniejszych są parametry domu świadczące o
    > jego energooszczędności. A normy do spełnienia są wyśrubowane.
    >
    > Zgodnie z nimi, na dopłaty z programu mogą liczyć tylko budynki, których
    > współczynnik Ep (roczne zapotrzebowanie budynku na nieodnawialną energię
    > pierwotną) nie jest wyższy niż 63 kWh/mkw. na rok, a w kolejnych latach
    > ma być jeszcze niższy, na poziomie maksymalnie 55 kWh/mkw. na rok.'

    --63 kWh/mkw. na rok
    to jest 63.000 Wh/m2 / 365 = 172,6 Wh/m2 na dzień
    /24 godziny = 7,19 Wh na godzinę, na cały rok

    To odliczając sezon niegrzewczy

    7,19Wh x 2 lub x 3 daje 14,38 Wh na godzine na 1m2
    albo 21,57 Wh/h/m2

    Czyli odwracając, gdy dom 100 m2

    grzanie całego domu grzejnikiem 1500W to jest abstrakcja

    abstrakcją też jest grzanie grzejnikiem 2000W

    Może termos ze steropianu spelnia ten warunek albo igloo na biegunie.

    Ale grzejnikiem 2000W to grzeje się jeden pokój zimą a nie 100 m2

    Trzeba ministra wziąć na spytki, gdzie taki ocieplony dom stoi, niech pokaże