  • Data: 2012-01-28 21:40:48
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi3o sie...
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.v8s8y6ev1cvm6g@lap...
    Dnia 27-01-2012 o 21:27:18 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    >Marek ale to strasznie gorąco miałeś, jaki masz kominek wodny czy
    >powietrzny
    >i masz jakieś rozprowadzenie?

    Powietrzny bez rozprowadzeń. 10kW. Kiedyś kamerą termowizyjną go oblukałem i
    pokazało około 200stC szyba, wylot gorącego powietrza około 100stC.
    Myślałem że coś nie do końca z nią że źle wprowadziłem parametr wilgotności
    powietrza i coś te 100stC z kratki to przesada. Ale wczoraj wsadziłem
    termoparę w kratkę wylotu powietrza to pokazało mi 110stC a jak termoparę
    przyłożyłem do szyby to 230stC było. Dolna kratka która zasysa powietrze
    (ale nie do spalania bo do spalania powietrze dochodzi rurą z zewnątrz domu)
    to jak przyłożę rękę to czuje się jakby to był odkurzacz.

    >Pytam bo ja terz teraz grzałem ale mi temp skakała na max23st, tyle że ja
    >mam wkład wodny dobrze zaizolowany a grzeje mi troche rura do komina.

    Od przedwczoraj mimo mrozów -16 -18 co palę kominkiem to i tak jest gorąco.
    Z tego co zaobserwowałem, to jak jest mróz, a jest raczej przy wysokim
    ciśnieniu atm. to się pali bardzo intensywnie. Z tym że porównywałem
    intensywność spalania z tym co jest u sąsiada i powiem że sąsiad to dopiero
    ma cug. Tyle że on ma z płaszczem wodnym i ładuje zarówno zbiornik CWU jak i
    CO.
    Ja będę chyba musiał założyć regulacje dopływu powietrza na tej rurze dolotu
    powietrza z zewnątrz gdyż dzisiaj jak jakiś bardziej wysuszony kawałek
    drewna powędrował do kominka, taka połówka z okraglaka fi 20cm, to w
    salonie termometr podskoczył do... uwaga 28,5stC Sterownik pokojowy za
    ścianą pokazuje 23stC. Zanim ten kawałek się spali to trwało to jakąś
    godzinę. Wszystko to mimo że było już na dworze -14stC. Kocioł gazowy
    milczy cały czas.
    To za duży ogień jest i muszę nad tym zapanować. Nie idzie zbyt dużo drewna
    jak na mróz ale to mi się nie podoba takie przegrzewanie.
    Może nawet jakiś termostatyczny regulator powietrza założę.

    Marek