    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nagły skok w zużyciu gazu
    Date: Tue, 10 Jan 2012 09:56:03 +0100

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f4caa797-8cb8-4f38-b5c0-982782928ada@k8g2000yqk
    .googlegroups.com...

    >I jest już po kontroli pieca przez serwis (mam Immergas Avio Maior) -
    >niczego się nie doszukali.
    >Zrobiłem mały test: wyłączyłem piec na cały dzień. Gotowałem jedynie
    >3x wodę na herbatę i raz podgrzałem zasobnik wody (50l) do temp. 40
    >stopni. Odczyt: 5 m3...

    O .urwa! Pięć metrów? Tyle to ja dziennie zużywam na CO i CWU gdy solary nie
    działają a na dworze jest już poniżej zera w nocy.
    Przedwczoraj z ciekawości zrobiłem mały test. Już kilka razy tak robiłem ale
    wynik zawsze podobny. Dopilnowałem aby zbiornik opróżnił się całkowicie z
    ciepłej wody. Zanotowałem wskazania licznika gazu i włączyłem kocioł.
    Sterownik pokojowy ogrzewania nie włączał było ciepło było od palenia w
    kominku. Zbiornik wody mam 300l ale wężownica z kotła gazowego jest w górnej
    jego części i ogrzewa tylko jakieś 130l wody. Ile dokładnie to nie wiem.
    Temperatura początkowa 12stC końcowa 55stC, zużycie gazu 0,76m3. Przy
    sprawności mojego kotła daje około 6,84kWh, tymczasem z wyliczenia wychodzi
    mi że aby podgrzać tyle wody musiałbym władować 6,48kWh. Wygląda więc na to,
    że u mnie nie jest tak źle z gazem.
    Za cały dzień zużyłem około 2,1m3 gazu ale to niedziela była i wody dużo
    idzie.

    >Miałem pisać reklamację do gazowni, ale nie będę się kopał z koniem.
    Dla zasady bym napisał. Niech wiedzą że ludzie wiedzą.

    Marek