  • Data: 2016-11-14 20:44:41
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-14 o 16:30, KIKI pisze:
    > A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    > fundamenty z obu dtron aź do końca ław.
    Ale tylko w domach z piwnicą tak jak ja mam, bez piwnicy to niewiele
    albo nic nie da, wystarczy ocieplić max 1m do ziemi od zewnątrz fundament.

    > Ocieplić pod chudziakiem, nawet symbolicznie 5-10cm żeby całe
    > posadowienie oddzielić od pomieszczeń ile się da.
    Dla ścianek z BK to bez sensu, sam BK wystrczająco zaizoluje.
    wystrczy na chudziaku pod posadzką 10-15cm styro.

    > To dopiero przyniesie wymierne korzyści.
    > Sam styropian na ściany to mało. Ściany mają okna i drzwi.
    zawsze możesz je zabic dechami :) a tak serio
    teraz i tak robią znacznie lepsze okna niż 10 lat temu jak zaczynałem
    budowę więc postep jest, drzwi wejściowe z laminatu także lepiej izolują
    niż metalowe, brama segentowa jest szczelniejsza od uchylnej itd.
    więc da się wybrać bardziej izolacyjne rozwiązania niż kiedyś.
    O wentylacji mechanicznej już nie wspominając ale zaraz drób na mnie
    naskoczy
    że to nieopłacalne.
    Dodałby jeszcze dość częsty błąd budowlańców a mało kto na to zwraca uwagę:
    1. ścianki działowe na poddaszu wymurowane nie do dołu krokwi ale do
    góry albo i wyżej co powoduje że albo jest minimalna ilość wełny nad
    nimi albo nie ma wcale.
    2. kominy, na poddaszu są gołe, aże murowane z cegły więc dość dobrze
    przewodzą zimo w dół, 0,5m wysokości kołderka z wełny np 10cm na pewno
    zlikwiduje ten mostek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K