    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Najpierw tynki czy wylewki?
    Date: Fri, 5 Feb 2010 09:56:14 +0100

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Tynkowac mozna roznie. U mnie np. Betoniarka stala w pomieszczeniu gdzie
    > tynkowalem. Wiec taczka przy tynkowaniu nie jezdzilem.

    Wlasnie o to chodzi. U Ciebie betoniarka stala w srodku, u mnie na zewnatrz.

    > Olewusy nie pozacierali na rowno. Wystarczy packa filcowa zatrzec i
    > zadnych
    > "wąsów" czy innych grudek nie bedzie.

    Jak wylewka bedzie pozniej to nic nie trzeba zacierac. Rowna powierzchnia
    tynku wychodzi spod laty i jest zawsze rowno.

    > No przecież odpowiedzial.

    Nie odpowiedzial, przyjal to za standard a tak nie jest.

    > Jak bede robil lazienke to chyba zrobie jednak najpierw tynki.
    > Czyli: instalacje, tynki, wylewka, kafelki na podlodze, kafelki na
    > scianach.
    > Przy czym ostatnie dwie pozycje moze zamienie miejscami...

    Wskazanie za i przeciw to to, o co chodzi. Moim zdaniem Twoj wybor to
    optymalna kolejnosc, idealnej przeciez nie ma. Oba rozwiazania rodza pewne
    problemy i trzeba zdac sobie sprawe z ich konsekwencji.
    Ale jezeli moge, to jednak radzil bym Ci klasc kafle najpierw na scianach.
    Wykonczona podloga bedzie mniej narazona na uszkodzenia. Dodatkowo jezeli
    masz tam podlogowke, to posadzka nie bedzie zakleszczana plytkami na scianie
    majac mozliwosc swobodnego odksztalcania sie.

    Pozdro.. TK