  • Data: 2009-10-06 23:42:53
    Temat: Re: Nie będzie już pozwoleń na budowę domu
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:haflpq$e2h$1@inews.gazeta.pl...
    > "Nie będzie już pozwoleń na budowę domu".

    > Inwestor będzie mógł przystąpić do prac budowlanych już po dostarczeniu
    > projektu do urzędu oraz zawiadomieniu z 30-dniowym wyprzedzeniem sąsiadów
    > budowy. Taka uproszczona procedura ma być stosowana przy budowie
    > wszystkich rodzajów budynków. Skrócona zostanie również procedura
    > kończenia inwestycji. (..) Inwestor będzie musiał ubiegać się jedynie o
    > uzyskanie zgody urbanistycznej, która określi, jaki rodzaj obiektu może
    > powstać na danym gruncie -

    > Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?

    Jestem ciekaw jakie w tym wszystkim byloby zabezpieczenie ładu
    architektonicznego bo przy tak prostej procedurze ludzie zaczęliby stawiać
    potworki tylko na podstawie przedmiotowej zgody urbanistycznej. Trochę bez
    sensu bo osobiście uważam że jakiś nadzór architektoniczny być musi.
    Stawianie byle czego i byle jak powoduje że okolica wygląda fatalnie czego
    mamy dowody obserwując zabudowę z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych -
    czasów wesołej twórczości i samowolek. Zresztą i obecnie stawianie w jednym
    rzędzie przy drodze domów wg miliona różnych projektów też nie wygląda
    dobrze. Jeżeli chodzi o oddziaływanie estetyczne jakiejś zabudowane
    przestrzeni to zdecydowanie jestem zwolennikiem osiedli deweloperskich gdzie
    jakąś uporządkowanę kompozycję stanowi całość a nie bajzel na skalę
    miejscowości gdzie każda działka inna. W tych kwestiach jestem zwolennikiem
    całościowych koncepcji architektonicznych i jeżeli chodzi o zabudowę
    jednorodzinną to najbardziej podoba mi się pochodząca z początku XX wieku a
    rozwijana w latach trzydziestych idea miast-ogrodów. Wg koncepcji
    miast-ogrodów były budowane podwarszawskie miejscowości jak Podkowa Leśna,
    Milanówek, katowickie osiedle Giszowiec czy gliwickie Wilcze Gardło. Ordnung
    must sein żebyśmy się w tej bardziej globalnej przestrzeni jakoś
    przyzwoicie czuli.
    --
    Jackare