-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Nie daj się oszustom!
Date: Tue, 18 Feb 2014 21:54:27 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 52
Message-ID: <le0h9m$ioa$1@news.task.gda.pl>
References: <x...@4...net>
<5300eb5d$0$2217$65785112@news.neostrada.pl>
<1ra5p6nci83hx$.1v5yypfstakwf.dlg@40tude.net>
<ldv2i3$etn$1@news.task.gda.pl>
<6bdhmrtsn8jx$.1f6fu6x86svzp.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1392756854 19210 46.171.108.166 (18 Feb 2014 20:54:14 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Feb 2014 20:54:14 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:137248
[ ukryj nagłówki ]Ikselka wrote:
> Dnia Tue, 18 Feb 2014 08:36:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
>
>> dlaczego przez tyle lat żaden cywilny polski smolot nie rozsmarował
>> sie tak spektakularnie jak kilka wojskowych to uczyniło?
>
> Właśnie to cię powinno zastanawiać, cacusiu.
ale ten problem jest jasny...
kawaleryjska fantazja vis ścisłe przestrzeganie procedur...
każdy już chyba wie, że takiej załodze gdyby tutka była samolotem cywilnym
nie pozwolono by nawet wejść do kabiny pilotów, oni nie mieli ważnych
uprawnienien do pilotowania tego typu samolotów. Nie odbywali szkoleń na
symulatorze, nie potrafili sterować tym samolotem.
Standardem w Polskim lotnictwie wojskowym było a pewnie dalej jest
nieprzestrzeganie żadnych procedur.
Mieszkam w okolicach lotniska w Balicach i zawsze sie zastanawiam czy
latanie casa nisko nad domami jest zgodne z przepisami.
Przypomnę doświadczenia Amerykańskie...
swego czasu zauważono że w lotnictwie morskim jest znacznie mniej wypadków
niż w lotnictwie lądowym. Zaczęto szukac dlaczego tak jest okazało sie że w
lotnictwie morskim wymagano przestrzegania szczegółowo ustalonych zasad i
procedur, a kazde odstepstwo było zagrożone poważnymi karami aż do
cofnięcia uprawnienin do pilotowania.
W lotnictwie lądowym zaś nieprzestrzeganie procedur, nawet niebezpieczne
kozackie zachowania były uważanę za rodzaj szpanu, stylu bycia prawdziwych
lotników. Niestety ten styl okupiony był częstymi incydentami i wypadkami
często kończącymi sie zniszczeniem maszyn a nawet śmiercią pilotów.
Po wprowadzeniu zasad obowiązujących w lotnictwie morskim w obydu służbach
osiągnięto podobny stan bezpieczeństwa.
I przypomnę jeszcze jedno, lotnictwo cywilne jest jednym z
najbezpieczniejszych sposobów przemieszczania się, osiągnięto to dlatego że
tak zdecydowanie wymaga sie od pilotów i od personelu naziemnego oraz
producentów przestrzegania bardzo szczegółowych zasad i procedur.
Wg zasad cywilnych lot do smoleńska by sie nie odbył, żaden z lotów do
smoleńska by sie nie odbył, bo tamto lotnisko sie nie nadawało do
bezpieczenego lądowania samolotów. Rosjanie pozwalali nam lądować na tym
lotnisku tylko dlatego, że bardzo nalegaliśmy na to. Gdyby Rosja była
normalnym krajem władze lotnicze prawdopodobnie nie zgodziły by sie na
lądowania samolotów cywilnych na tamtym lotnisku.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.14 22:50 masti
- 18.02.14 23:15 Ikselka
- 18.02.14 23:20 Ikselka
- 18.02.14 23:21 Ikselka
- 19.02.14 00:12 masti
- 19.02.14 00:28 Ikselka
- 19.02.14 06:33 Marek Dyjor
- 19.02.14 10:44 Borys Pogoreło
- 19.02.14 11:01 Kris
- 19.02.14 12:43 masti
- 19.02.14 16:43 Marek Dyjor
- 19.02.14 17:22 adam
- 19.02.14 17:35 adam
- 19.02.14 18:13 Dawid
- 19.02.14 18:17 adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- Solution Manual Fluid Mechanics (3rd Ed., R. Hibbeler)
- Solution Manual Programming Massively Parallel Processors : A Hands-on Approach (4th Ed., Wen-mei Hwu, David Kirk, Izzat El Hajj)
- Solution Manual Design of Smart Power Grid Renewable Energy Systems (3rd Ed., Ali Keyhani)
- Solution Manual Numerical Methods in Physics with Python (2nd Ed., Alex Gezerlis)
- Prasa do oleju na użytek domowy
- Re: Jaka ceramika łazienkowa ?
- Re: Regulacja zaworu spustowego spluczki 3/6 l (kolo)
- Re: Zerowatt zx 33 - instrukcja obslugi
- jak dotrzeć do głowicy baterii
- Kuchenka gazowa z regulacją temperatury
- Mleko w ekspresie
- Re: Solutions Manual Advanced Engineering Electromagnetics, 2nd Edition by Constantine A. Balanis
- Klejąca się jak gile z nosa rączka noży FISKARS - jak się pozbyć tej klejącej warstwy?
- BLUM Aventos HF - brak powolnego domykania
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur