eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-27 12:18:24
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:if9ut3$3b0$1@news.onet.pl...

    > Czyli zwrot po min po 8-9 latach.
    > Czyli nieopłaca sie.

    8-9 lat nadal się opłaca. Wierz mi że te urządzenia mają znacznie dłuższy
    czas życia. To jest prosta konstrukcja jak budowa cepa. Tam nie ma się co
    zepsuć i po 20 latach nadal działa poprawnie. Szwagier ma 30 letni kocioł
    Vaillant. Co przyjdzie instalator na kontrolę to chce mu wcisnąć nowszy. Po
    co? odpowiada.. Przecież działa.
    Kocioł jest dużo bardziej skomplikowanym urządzeniem niż kolektor którego
    konstrukcja niewiele odbiega od pomalowanego na czarno grzejnika za szybą w
    skrzynce wystawionego na słońce. Nadal po 30 latach ma się dobrze.

    > Jak ktos CWU grzeje weglem, drewnem itp to jeszcze bardziej solary sie nie
    > opłacaja.
    > Każdy musi wyliczenia zrobic pod siebie

    No właśnie! Każdy dla siebie wedle tego co ma a co może mieć lub co
    najważniejsze co chce mieć!
    JW na siłę uparcie twierdzi że w żadnym przypadku się nie opłaca i jeszcze
    na dowód tego podaje mocno zfermentowane linki.

    Cenię sobie wygodę i nie mam zamiaru być palaczem we własnym domu więc nie
    liczyłem wogóle kosztów w stosunku do drewna czy węgla gdyż u mnie w domu
    nie przyjmuję wogóle pod uwagę stosowania takiego rodzaju opału.
    No... poza drewnem w kominku.

    Marek