eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.pregierz
    Subject: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Date: Wed, 29 Dec 2010 16:21:14 -0800 (PST)
    s.pl> <if4cin$ceg$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@b...huge.strangled.net> <if85on$3iu$1@news.onet.pl>
    <if9lvr$dbn$1@mx1.internetia.pl>
    <4d186134$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <if9r4d$eb2$1@mx1.internetia.pl>
    <4d187505$0$2422$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d187b65$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d1886a2$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d188ed8$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d18941a$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@d...googlegroups.com>
    <ifg66h$c7v$1@news2.ipartners.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <e...@s...googlegroups.com>
    <4d1bcb04$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>

    On 30 Gru, 00:57, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Ciekawe, chociaz jest to pompa powietrzna. Przy obecnych ujemnych
    > temperaturach moze sie okazac, ze COP spadnie do 1,5 lub mniej. Po

    To i tak lepiej niz COP 0 z solarow w zimie ;-) No a jak ktos ma
    tansze zrodlo energii niz prad to poprostu go wpina w wezownice tego
    zbiornika i w zime taka pompe poprostu wylacza.

    > uwzglednieniu skomplikowania i idacym za tym koszcie serwisu oraz
    > amortyzacji nie musi byc oplacalne.

    Jakiego skomplikowania? Podpinasz wlot / wylot powietrza, wlaczasz do
    pradu i to wszystko. Reszte podlaczasz dokladnie jak zwykly bojler.
    Zywotnosc sprezarki jest b. dluga (25-30 lat).

    > Oczywiscie zaleca sie postawienie tego urzadzenia w piwnicy, ale wtedy
    > bedzie ono odbieralo cieplo z piwnicy i trzeba mocniej grzac pomieszczenia
    > nad piwnica.

    Mozesz podpiac ocieplone kanaly - wlot/wylot, na zewnatrz.

    > Ciekawa sprawa, ale jak dla mnie to chyba jeszcze mam za male zuzycie wody.
    > Liczac 5 letni okres amortyzacji musialbym oszczedzac >1000 zl rocznie,
    > czyli prawie 100 zl miesiecznie. To znaczy ze dotychczasowe koszty CWU
    > musialyby miesiecznie przekraczac 200 zl. Nie przekraczaja.

    Czemu liczysz tylko 5 lat ?

    > Znacznie wiekszy udzial w kosztach energii ma u mnie ogrzewanie pomieszczen.
    > I tutaj stosuje podobne urzadzenie, czyli klimatyzacje. Pozwala na
    > oszczednosc energii kiedy temperatura jest wyzsza niz -5. Kosztuje tyle
    > samo. Jednak dzieki temu ze ogrzewanie kosztuje znacznie wiecej rocznie, to
    > zwr ci sie szybciej, a dodatkowo ma wieksza funkcjonalnosc.

    Bo to co Ty stosujesz to tez pompa ciepla tylko ona cieplo wdmuchuje
    do pomieszczenia zamiast ogrzewac nim wode ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.