eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2010-12-30 14:55:57
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:f59964e1-0c32-4706-b3ab-6f7e4eb611e6@i41g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > To i tak lepiej niz COP 0 z solarow w zimie ;-) No a jak ktos ma
    > tansze zrodlo energii niz prad to poprostu go wpina w wezownice tego
    > zbiornika i w zime taka pompe poprostu wylacza.

    Mit.

    Grudzien 2010:
    Czas pracy pomp 74h
    ilosc wyprodukowanej energii 127kWh
    COP 1 : 11

    > Jakiego skomplikowania? Podpinasz wlot / wylot powietrza, wlaczasz
    > do
    > pradu i to wszystko. Reszte podlaczasz dokladnie jak zwykly bojler.

    > Zywotnosc sprezarki jest b. dluga (25-30 lat).

    Kolega jest serwisantem urzadzen chlodniczych i ma inne zdanie. Aby
    mówic o jakiejs akceptowalnej sprawnosci to sprezarka nadaje sie
    srednio na 10 lat.
    Wysokie COP uzyskujesz na poczatku uzytkowania i musisz wiedziec ze z
    kazdym rokiem spada az w koncu i jezeli tylko nadal silnik kreci to i
    tak COP jest tak marne ze nalezy ja wymienic na nowa.

    Marek