eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Date: Sun, 26 Dec 2010 11:17:51 +0100

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:if6pvv$irt$1@inews.gazeta.pl...

    > A takie rozwiazanie:
    >
    > Kocioł kondensacyjny + podłogówka + regulator pogodowy + regulator
    > pokojowy.
    > Bo ja o takich rozwiazaniach tylko slysze, zeby laczyc regulatory.
    > To tez blad ?

    Pod warunkiem, że ten regulator pokojowy pełni rolę tylko i wyłącznie
    ogranicznika temperatury w celu okresowego jej obniżania, a nie podstawowego
    regulatora temperatury. Choć porządne kotły maja do tego celu dodatkową
    elektronikę, która zmienia offset krzywej grzewczej w ten sposób wpływając
    na temperatutę w domu.
    Jako podstawowy regulator temperatury ma służyć tylko i wyłącznie regulator
    pogodowy.
    Zastosowanie jako regulatora temperatury przy podłogówce tylko i wyłącznie
    regulatora pokojowego powoduje masę problemów związanych z dużymi wahaniami
    temperatury podłogi i możliwość jej okresowego przegrzewania, co wpływa
    niekorzystnie na zdrowie domowników lub też na problemy związane ze
    stabilnością temperatury na skutek niedogrzania pomieszczenia.