eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-26 20:06:37
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d15daf8$0$2420

    > Koszt kWh z prądu to 0,25 zł (z wszystkimi opłatami). Koszt inwestycji to
    > 600 zł w termę. Wielokrotnie obliczałem. Solary nie opłacają się u mnie.
    > Zaczną sie opłacać jeśli cena kompletnej instalacji spadnie do 3-4
    > tysięcy.

    Juz Ci pisalem, ze dla Twojego konkretnego przypadku instalacje solarna
    zamkniesz spokojnie w tych pieniadzach. Jeden kompletny kolektor to 1500zl,
    zasobnik 100 litrow i zestaw pompowy spokojnie kupisz za reszte. Po kiego
    produkujesz tu swoja niekompetentna malosc po raz kolejny?

    > WYŁĄCZNIE opłacalność powinna być jedynym kryterium budowy instalacji,
    > która nie zwiększa komfortu, a służy TYLKO oszczędnościom.

    Na wsiach akurat czesto nie ma gazu, zuzywa sie sporo cieplej wody i druga
    taryfa bardzo czesto bywa nieoplacalna. Posiadanie solarow sprawia, ze nie
    trzeba co dzien rozpalac w kotle od rana, ale tego w swej ignorancji i
    cynizmie nie pojmiesz.

    TK