    From: AZ <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nieszczelność instalacji CO - jak usunąć?
    Date: Fri, 07 May 2010 16:37:02 +0200

    W dniu 2010-05-06 20:18, JareK pisze:
    > Witam
    >
    > W wyniku awarii kotła miałowego nastąpił duży wzrost temperatury, który
    > to spowodował, że w kilku miejscach przy kotle rozszczelniła się
    > miedziana instalacja CO. Puściły luty na kilku złączach. Postanowiłem
    > całość uszkodzonej instalacji wymienić na nową. Ponieważ instalator,
    > który wykonywał tą instalację jest nieosiągalny, postanowiłem sprawy
    > wziąć w swoje ręce. Można powiedzieć, że prawie udało mi się wymienić
    > uszkodzony fragment instalacji. Niestety dwa złącza, które były lutowane
    > od spodu i z trudnym dostępem, przeciekają.

> [...]

    Miałem podobny problem, tyle, że po wzroście ciśnienia puściło w takim
    miejscu, że musiałbym mieć chyba zegarmistrzowski palnik. W zasadzie bez
    rąbania płytek i wylewki nie do naprawienia. Pomogło coś takiego:
    http://www.konchem.pl/serwisanci/chemia_main.html
    Od 2 lat spokój, mam nadzieje, że toto sie nie starzeje.

    Jeden minus. Do tanich to te wynalazki nie należą (ale taniej niż
    wymiana podłogi)

    Co do zabaw z klejem to nie polecam, przerabiałem. Albo dobrze złapie i
    będzie z tych "twardych", albo elastyczny, ale ciśnienie go wysadzi.
    Cały problem w tym, że rura miedziana mocno się rozszerza przy zmianach
    temperatury i klej pracuje. Na dłuższą metę klej nie wytrzyma.
    Przy zimnej wodzie sprawdza sie. Znajomy ma tak od kilku lat poxyliną
    albo czymś podobnym wodę naprawioną.

    Pozdrawiam,
    AZ