  • Data: 2010-01-26 08:02:47
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje? BTW ciśnienie gazu
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hjkv78$56m$1@news.onet.pl...
    > Tak na marginesie to wczoraj i dzisiaj walczyłem z kotłowniami i
    > reduktorami.
    >
    > warto sobie zamówić instalatora z miernikiem ciśnienia gazu i sprawdzić
    > jakie macie cieśninie przy pełnej mocy kotła. Sporo reduktorów nie wyrabia
    > i cieśninie spada z 21-22 mBar do 17 i mniej. efektem piec hula non stop i
    > ledwo grzeje.

    Ja wymieniałem u siebie reduktor bo kilkukrotne pomiary wykazywały spadki
    ciśnienia.
    Gazownicy nie chcieli wogóle słyszeć o wymianie. Minął ponad rok czasu aż
    wykorzystałem okazję i zagroziłem że nie dam zgody na przeprowadzenie gazu z
    mojej działki. Zrobili to bardzo niechętnie.

    Żeby było ciekawiej napiszę co powiedział mi znajomy który lata temu
    pracował przy odczytach liczników w gazowni. Teraz ma własną firmę
    wykonująca instalacje gazowe.
    Wyjasnił mi że w liczniku są dwa miechy. Gdy napełnia się pierwszy, drugi
    oddaje swoją zawartość i tak na przemian. Każde napełnienie miecha to
    umownie skok cyferki na liczniku.
    Nie trudno się domyślić że im mniejsze ciśnienie tym mniejsza wartość molowa
    gazu. Gazu w gazie jest po prostu mniej.
    Nie potrzeba azotu jak to wiele osób myśli. Wystarczy puścić w stronę
    klienta mniejsze ciśnienie. Dlatego też jeżeli kocioł podejrzanie długo pali
    a płomień jest niby OK warto sprawdzić cisnienie gazu. Jeżeli nie będziemy
    mogli wymusić nowego reduktora to warto spróbować zmniejszyć moc kotła do
    takiego minimum przy którym spadek ciśnienia gazu nie będzie znaczny a
    jednocześnie mocą kotła nagrzejemy w domu.

    Marek