    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Date: Thu, 14 May 2009 11:55:32 +0200

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gugo8d$b39$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Coś w tym jest Panpwie :-)
    > Tylko czemu architekci mi odradzali 1W ? Ci którzy sie powinni na tym znać
    > okazało się, że byli największymi głupkami.

    Mi też odradzali :-)

    Po dłuższej rozmowie okazało się, że kompletnie nie orientują się w temacie
    ścian 1W, izolacyjności cieplnej, mostków cieplnych itp. Takich mamy
    architektów, a rozmawiałem z wieloma tymi bezpośrednio po studiach i tymi
    którzy już mają lata praktyki. Niemal każda rozmowa kończyłą się moim
    cierpliwym tłumaczeniem, albo rysowaniem na kartce mostków cieplnych albo
    pokazywaniem rozporządzenia "w sprawie warunków...". Producenci systemów 1W
    udostępniają za darmo wszystkie potrzebne materiały. Wszystko jest policzone
    nic tylko wziąć i użyć w projekcie, ale architekci swoje - tak się nie robi
    (czytaj. ja tak nigdy nie robiłe i się nie znam).

    O wentylacji mechanicznej nawet nie wspomnę, bo nie spotkałem ani jednego
    architekta który by miał o tym pojęcie. Każdy tylko coś tam słyszał, ale sam
    nigdy nie projektował domu z wentylacją mechaniczną.

    Architektów szukałem przez prawie rok. W końcu zdecydowałem sięna takiego
    który zgodził się zrobić tak jak ja chcę bez marudzenia zgodnie z zasadą
    "klient nasz pan" i może mi zaprojektowac dom z czego zechcę.

    Pozdrawiam
    Winetoo