    From: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Date: Mon, 18 May 2009 09:04:50 +0000 (UTC)

    Winetoo <w...@n...spam.please.com> napisał(a):

    > A może zamiast teori spiskowej wystarczy popatrzeć, że to był inny materiał.
    >
    > Po pierwsze: 10 lat temu promowano budowanie z betonu komórkowego klasy
    600,
    > teraz promuje się klasę 400. Zarówno teraz jak i 10 lat temu ta sama klasa
    > miała tę samą izolacyjność.
    > Po drugie dawniej morowało się 36cm, ateraz 40cm

    Wtedy też odmiana 400 była dostępna ale faktycznie nie byla promowana z
    jakichś powodów. Dziwne to, bo oszczędności energii mówi się już od dawna.
    Oni mieli taki wspaniały materiał ale go nie promowali - zaczęli dopiero po
    zmianie PB...
    Ciekawe czy ta odmiana 400 będzie dużo bardziej pękać niż 600.

    > To żaden przykład. Inwestor mógł oszczędzić na nadprożach, mógł robić
    > wstawki z cegieł (są takie przypadki) tworząc mostki cieplne. Wreszcie mógł
    > wybudować dom o współczynniku u = 0,5 używając bloczków wyższej klasy
    > (niższej izolacyjności), ale to nie świadczy źle o betonie komórkowym i
    > ścianach 1W tylko o inwestorze.

    Jasne że jeden taki dom to nie przykład. Sęk w tym, że takich domów jest
    całkiem sporo a to już świadczy źle nie tylko o inwestorach.