  • Data: 2009-05-18 08:12:47
    Temat: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gur0nt$jqb$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wierzę w sytuację, że po zmianie prawa budowlanego ściana 1W nagle
    > zaczęła mieć U poniżej 0,3 a wcześniej miała powyżej.

    A może zamiast teori spiskowej wystarczy popatrzeć, że to był inny materiał.

    Po pierwsze: 10 lat temu promowano budowanie z betonu komórkowego klasy 600,
    teraz promuje się klasę 400. Zarówno teraz jak i 10 lat temu ta sama klasa
    miała tę samą izolacyjność.
    Po drugie dawniej morowało się 36cm, ateraz 40cm

    > A sprawdź sobie jeki U dla swoich ścian podawał Ytong np 4 lata temu.
    > Wtedy
    > PB dopuszczało ściany jednowarstwowe o U 0,3 - 0,5 i wszystkie ściany 1W
    > tam
    > sie mieściły.

    To były ściany z innego materiału - betonu komórkowego klasy 600.

    > A skąd ja mam o tym wiedzieć? Skoro dostali pozwolenie na budowę to
    > znaczy,
    > że ich ściany mieściły się w normie. Dopiero potem pewnie porównali
    > rachunki
    > za gaz z sąsiadami...

    To żaden przykład. Inwestor mógł oszczędzić na nadprożach, mógł robić
    wstawki z cegieł (są takie przypadki) tworząc mostki cieplne. Wreszcie mógł
    wybudować dom o współczynniku u = 0,5 używając bloczków wyższej klasy
    (niższej izolacyjności), ale to nie świadczy źle o betonie komórkowym i
    ścianach 1W tylko o inwestorze.

    Pozdrawiam
    Winetoo