    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i mialem racje z ta welna
    Date: Wed, 6 Jan 2010 07:03:55 -0800 (PST)

    On 6 Sty, 10:06, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9bd5216e-2118-4a40-9fe3-9d7fea4f07b7@
    p8g2000yqb.googlegroups.com...

    > Zatem wentylacja jaka jest, jest na tyle słaba że niczemu nei szkodzi a wręcz
    > przeciwnie pomaga pozbyć się wilgoci.

    Jednoczesnie wywiewajac cieplo z izolacji.

> [...]
    > weźmie pod uwagę trwałość izolacji, niepalność i odporność na wypaczenia
    > drewnianych krokwi i jętek. Druga sprawa jaką poruszasz uparcie. Jakież to
    > róznice ciśnień mamy między włoknami wełny a otoczeniem gdy wełna jest od góry
    > praktycznie odkryta dla powietrza dzięki folii paroprzepuszczalnej?  Róznice są
    > tak niewielkie że nie ma wogóle sensu ich brac pod uwagę. Juz prędziej
    > obawiałbym się róznic ciśnień dla dwóch domów jednego na nizinach a drugiego w
    > górach. Niestety ale tego nie zauważasz i pozostawiam to bez komentarza.

    Co do palnosci to racja, natomist trwalosc styro jest lepsza niz
    welny. Gdyby trwalosc welny bylaby lepsza to izolacji przemyslowej
    stosowanoby welne a tak nie jest. Welna nadaje sie tylko i wylacznie w
    elmentach o wymaganiach elastycznosci. Dach jest elementem sztywnym
    tak wiec welna jest tylko dobra do stosowania gdy wystepuja zakamarki
    w polaci, jesli jest polac w miare prosta lepiej stosowac tansze
    materialy o zamknietych porach.
    Sprawy cisnien moz i masz racje. Roznica cisnien miedzy zew. a we.
    jest pomijalna.

> [...]
    > chcą udowodnić pomoc kosmitów na ziem. Chodzi o to że na róznych kontynentach
    > ludzie niemal w identyczny sposób zaplatają liście na koszyki, budowle itp.
    > Żadni kosmici. Po wielu tysiącach eksperymentów każdy człowiek nie ważne na
    > jakim kontynencie dochodził do tego samego splotu nie dzięki kosmitom ale tylko
    > dlatego że po prostu inaczej się nie da. Rozwala się i nie trzyma kupy.
    > Tak więc jak widzisz od lat utykamy ściany mchem następnie zastąpiono innymi
    > lepszymi materiałami ale ogólnie idea jest taka sama bo jest po prostu

    Splot koszykow jest wynikiem materialu ktory jest dostepny. Jesli
    daloby sie inny material to splot ktory stosuje raczej by zniszczyl
    material niz zrobil ta sama robote. Zanzaczyc trzeba jesli mchem utali
    kiedys to nie znaczy ze teraz tez tak trzeba. Sa inne materialy ktore
    trzeba inaczej utykac :-)

    > Bo pseudomajstry których ja nazywam Bolki partolą robotę.
    > Bo inwestor chce za wszelka cenę do nowego domu kupić LCD 46" więc oszczędza te
    > kilkaset zł i zamiast porządną wełnę kupuje szmate która przewidzana jest do
    > ocieplania obory.

    Bolki maja mentalnosc nie udoskanalnia siebie dlatego pitola robote.
    Inwestor w wiekszosci buduje raz swoj dom i znac sie nie musi. Dlatego
    tworzono kiedys gildie rzemieslnicze , i Bolek musial przepracowac
    kilka lat aby byc niezaleznym mistrzem Gildi. Teraz egzaminow brak i
    kazdy moze miec dostep do pitolenia roboty. Dzikujemy za taki stan
    solidaruchom.

    > Styropian ma to do siebie że z czasem zanika. Granulat zmniejsza swoją objętość
    > i po kilku latach wysypany skos od góry zieje pustkami. Granulat jest dobry ale
    > na powierzchnei płaskie.

    Styropian bez dostepu UV nie zniknie ci nigdy w zyciu. Zakop styro na
    rok w ziemi to zobaczysz co sie stanie.
    Uv powoduje utlenienie/rozklad wiazan polimerowych dlatego dodaje sie
    dodatki do tworzyw przeciwko UV. Np rynny z tworzywa lub komponenty do
    samochodu i nie tylko

    > I gdy okaże się że punkt rosy przy okreslonych temperaturach będzie wypadał
    > dokładnie tam gdzie deski lub płyta OSB. Deski zbutwieją, robactwo się namnoży.

    Dlatego nalezy zabezpieczyc przegrode przed wedrowka pary. Wystarczy
    zamalowac plyte g-k farba silikonowa. Pkt rosy powstaje z obnizenia
    temperatury powietrza. /np latem pkt rosy powstaje na powierzchniach
    metalowych ktore szybko oddaja cieplo do otoczenia przy duzej
    wilgotnosci powietrza, zima cieple powietrze dostajace sie na
    oziebione powierzchnie np szyby wykrapla sie/
    Wykres wilgotnosci i-x daje rozwiazanie wykraplania sie pary na
    szybach zima i na zimnych przedmiotach latem
    http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie/projektow
    anie.asp?ID=297