eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
  • Data: 2013-01-07 11:12:20
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:50ea80c3$0$1314$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ja pracowałem wtedy w fabryce w której w pewnychokresach zatrudnionych
    > było nawet 10tys pracowników.
    > Nikt wtedy nei uważał że praca jaką wykonuje jest wyimaginowana. Ci z
    > produkcji robili swoje, my z utrzymania ruchu swoje.
    > Ci z produkcji pakowali towary do wagonów na bocznicy i eksportowaliśmy
    > towary do kilkudziesięciu krajów świata i zaopatrywali rynek a my z
    > utrzymania staraliśmy się utrzymać ich maszyny w dobrej kondycji. Czy to
    > jest coś wyimaginowanego?

    Niestety tak. Jak cos jest poza rachunkiem ekonomicznym to nie jest realne.
    Spytam po raz drugi, skoro bylo tak dobrze, to czemu bylo tak zle? Gdzie sie
    podzialy te zyski Twoim zdaniem? Bo wszystko wyglada niestety tak, ze ich
    nie bylo zbyt wiele. Produkowano i owszem, ludzie pracowali, to gdzie te
    pieniadze z eksportu? Czemu po Gierku polki zrobily sie puste? Moze dlatego,
    ze okazalo sie, ze pieniedzy wcale nie ma zbyt wiele?

    > No ale fabryki pozostały i przez 22 lata było co sprzedawać. Nie
    > sprzedawano trupów, lecz działające fabryki z ludźmi w środku.

    Gdyby tak dzialaly to nie trzeba byloby sprzedawac. A tak z huty zrobiono
    pietnascie zakladow. Z PKP milion spolek. Kopalnie zamknieto. Zostal Lotos,
    Orlen, KGHM i PKO BP. Firmy zarabiajace na siebie i generujace zyski. Reszta
    w wiekszosci nie byla zbyt rentowne.

    > Wiem że Korwninizm jest w dużej części utopią. Utopią nie z powodu mojego
    > lecz reszty ludzi którzy po prostu nie dopuszczają jego myśli do siebie,
    > ale gdybym nie miał wyboru Korwin, Tuski, Gierek tylko Tusk albo Gierek,
    > to wybrałbym Gierka.
    > Zauważ że to Gierek dopuścił dolara do obrotu wewnątrzkrajowego. Polska
    > jako chyba jedyny kraj RWPG dawała możliwość posiadania i kupowania za
    > dolary.

    Chlop zauwazyl, ze mozna z rynku zebrac wiecej dewiz, dajac ludziom w zamian
    Pewex i niby pieniadz w postaci bonow PKO udajacych dolary. Ot cala
    filozofia.

    > innych krajach RWPG za to było więzienie. Uważam że gdyby nie dalszy ciag
    > pod szyldem Solidarności i gdyby Gierka nie odsunięto od władzy to Polska
    > mogła wejść na ścieżkę dalszych zmian. Kto wie, czy nie takich które
    > dawały by nam realne szanse bycia taką gospodarką jak dzisiaj Chiny.

    Kreatywna ksiegowosc o ktorej pisalem i pomysly na amortyzacje to wlasnie
    Gierek, nie jakis tam Walesa. To nie mialo prawa dzialac.

    Pozdro.. TK