eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
  • Data: 2013-01-07 12:01:28
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:50ea849c$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...

    > Koszty utrzymania były takie jak z przykłądu pielęgniarki, czyli żadne.

    No jak zadne? Material trzeba kupic, prad zaplacic i jeszcze wyprodukowac go
    z zyskiem. Caly lancuszek po drodze byl dotowany. Nie mozesz widziec tylko
    chlopa przy tokarce. Nawet gacie dla niego byly szyte ponizej kosztow.

    > Brakowało części nie dlatego że dolarów brakło.
    > Dolary były, bo Gierek pozwolił skupować dolary od Polaków. Części nie
    > było, bo solidarność wyprosiła u Reagana embargo.
    > Ot i cała tajemnica.

    E tam Marek. W cenach urzedowych, dzialajacych przeciwrozwojowo nie widzisz
    problemu, tylko uparles sie na jakas komunistyczna demagogie o solidarnosci.
    Solidarnosc nie bylaby potrzebna gdyby polki byly pelne.

    > Jak to nie zarabiały? Jakoś sobie nie przypominam aby w zakładzie
    > powiedziano że w tym miesiącu nie będzie wypłaty bo nie \
    > zarobiliśmy.

    Bo przejadales amortyzacje rozumiesz? Pisze o tym kolejny raz. W czasach
    szalejacej inflacji nie amortyzowano majatku w oparciu o realne ceny, tylko
    w oparciu o ceny zakupu. Przeciez kupione maszyny nie starzeja sie z dnia na
    dzien. Te dwadziescia lat to pochodzi, ale pozniej nie ma za co kupic nowej,
    bo te wszystkie maszyny wyplacilo sie pracownikom w nierealnych pensjach.
    Gdyby amortyzacje liczono prawidlowo i naklejalo sie na Altusach realne
    ceny, a nie urzedowe pare lat te same, to byc moze i tej pensji bys nie
    mial. Jak bylo to pozniej sie dowiedzielismy w postaci tego co opisujesz
    sam, ze sprzedano, rozwalono i takie tam. A to gierkowa polityka i
    rachunkowosc zafundowaly nam taka kondycje lata po jego odejsciu.

    > Zyski tamtych czasów to fabryki które nam pozostały i sprzedajemy je przez
    > 22 lata

    Przypomne, ze z kredytow. To co sie sprzedaje to pozostalosc kredytow
    splacanych przez dziesieciolecia. Gierek tych fabryk nie postawil za swoja
    prywatna kase.

    > a zyski obecnych czasów to nabite po brzegi konta zagraniczne bankowe
    > zarządów spółek, pluskwy w wagonach i inne amber goldy.

    A Ty myslisz, ze Bagsiki i inni to kto to byl?
    Dwoch diotow, ktorzy nie potrafili budowac zdan nagle chcialo Ursusa kupic.
    Toz to slupy jak nic. Nie chce rzucac tu nazwiskami, ale mniej wiecej
    wiadomo kto po tamtym okresie prowadzi biznesy do dzis i sa notowani na
    liscie pewnej gazety. Miales moze taka szanse?

    > Nie masz racji. Pamiętam jak moja firma pożyczyła pieniądze od stoczni
    > gdańskiej na zakup obrabiarek numerycznych. Te pieniądze oddawaliśmy
    > częściowo w postaci towarów bo akurat stocznia miała zapotrzebowanie na
    > nie. Jak widzisz zarabialiśmy na te maszyny.

    Nie zarabialiscie, bo produkowaliscie na faktycznie nieamortyzowanych
    maszynach o czym wtedy nie miales pojecia. Ale powiem Ci wiecej - to nie
    moja teoria, czy obserwacja i jednak mam racje. Tego ucza na studiach, mnie
    na wykladach z rachunkowosci uczyla Maria Gmytrasiewicz przy okazji
    omawiania nowej ustawy z 97r., ktorej byla wspoltworca. Ustawa dosc wazna,
    bo oddziela ksiegowosc firmowa od tej dla US. Takie pogaduchy przy okazji
    omawiania amortyzacji. Gierek jest wlasnie tym zlym przykladem, jak
    skutecznie mozna zniszczyc przemysl nie rozumiejac amortyzacji.

    > No to wróćmy do meritum. Kto gospodarniej buduje. Gierek po którym
    > pozostało fabryk na 22 lata sprzedazy czy Tusk po którym widać pustkę.

    To co piszesz to jak mowa adwokata diabla.
    Sprzedaz tego na co sie wzielo kredyt, to jak rozdanie tego kredytu, tylko
    nieco pozniej. Co za roznica czy pustka bedzie wczesniej, czy pozniej?

    Pozdro.. TK