eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Date: Fri, 4 Jan 2013 23:18:20 +0100

    news:kc6sb2$i3m$1@dont-email.me...

    > Co do inwestowania to kupowano licencje np. masseya Fergusona z calowymi
    > srubami, albo berlieta na autobusy, które nie nadawały się do naszego
    > natężenia ruchu i klimatu.

    To są pojedyncze kwiatki to co piszesz a nie widzisz że do dzisiaj pracują
    elektrownie wybudowane za te pieniądze. Do połowy lat 90 pracowało mnóstwo
    central telefonicznych, nadajników telewizyjnych i radiowych, centrum
    satelitarne w Psarach. Wyasfaltowano tysiące km dróg w miejscach w których
    były polne ścieżki, zbudowano wiele mostów, rozbudowano kolej, budowano
    300tys mieszkań rocznie (dzisiaj nawet 1/3 tej ilości nie mamy) A brakowało
    tych mieszkań bo tysiące ludzi ze wsi ciągnęło do miast gdzie w gierkowych
    fabrykach mieli zatrudnienie. Mieliśmy swoje tankowce do importu ropy,
    węglowce do eksportu węgla i masowce do eksportu zbóż. Stocznie w których
    budowano statki nawet specjalistyczne badawcze i port gazowy tez był.
    Owszem paru kolesi partyjnych wybudowało sobie przy okazji dacze albo
    dostali materiał za friko na dom ale to był promil machlojek w porównaniu do
    tego co się dzisiaj wyprawia przy byle pierdnięciu na jakiejkolwiek
    inwestycji za państwowe pieniądze. Dawniej dyrektor fabryki zadowolił się
    mieszkaniem w bloku i dużym fiatem i mieszkał w 65m2 i jeździł na wczasy na
    Węgry. Dzisiaj mało i mało i mało. Zarabiają tak bajońskie sumy że takie
    mieszkanie w bloku to sobie mogą kupić za miesięczną wypłatę.

    >Do tego przemysł cięzki. Nie mówiąc o tym, że wiele produktów miało "wsad
    >dewizowy"
    > a ich cena nie pokrywała tego co w nie włozono.

    Co ty pleciesz. Zasada była inna. Kupowano technologie i maszyny nie po to,
    aby zarząd spółki się miał czym nachapać i wypłacić dywidendy
    akcjonariuszom, lecz po to, aby obywatel miał pracę i aby dla drugiego
    obywatela miał co wyprodukować. Eksport był, owszem, ale głównie po to, aby
    można było pozyskiwać dewizy na zakup kolejnych maszyn i części do nich.
    Polska była samowystarczalna i byłaby nadal gdyby nie Solidarność która
    spowodowała że po podwyżkach cen cukru czy mąki o dwadzieścia groszy jakiś
    żydek im wmówił w radio wolna europa że trzeba to wszystko rozpierdzielić i
    strajkować. To na wniosek Solidarności spadło na Polskę embargo zachodnie co
    spowodowało, że nie można było kupić maszyn, części a nawet wyeksportować
    tego co zostało wyprodukowane.

    > Generalnie kredyty z czasów Gierka zostały przejedzone.

    Bzdury do potęgi. Przez ostatnie 22 lata sprzedaje się jak bułeczki, to co
    wybudował Gierek i nadal jest coś jeszcze do sprzedania.
    A wskaż mi teraz coś z takim rozmachem zbudowane za państwowe pieniądze jak
    huta czy inna fabryka. Masz jakikolwiek przykład?
    Orliki? Autostrady? Pierwsze i drugie zbudowano z dotacji unijnych a to nie
    są pieniądze za friko a po drugie autostrady powinno się budować z podatku
    drogowego jaki jest w paliwie a tego się wcale nie robi i jeszcze każe się
    płacić za korzystanie.

    Marek