eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-22 14:21:56
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-22 o 14:06, Adam Sz. pisze:
> [...]
    jest możliwy, ale dopiero po potrąceniu 20 lub 30 proc. z tytułu ,,opustu"."

    > Owszem - już się poprawiłem. Jednak ta nadwyżka to jest zdecydowana
    > większość wytwarzanej energii. Chyba, że jak pisałem - ktoś ma klimatyzację,
    > wtedy większość wytworzonej energii może w ten sposób skonsumować :)

    Nie chcesz oddawać - kup sobie akumulatory :)
    No i tej energii w lecie jest duuuuużo za dużo, dlatego większość się
    konsumuje zimą.

    > Pozatym to trudno by było - kto zużywa 5-10kW w środku lata? Może jeszcze
    > do grzania basenu to jest fajne :)

    Można po prostu uznać, że koszt przechowania energii w Tauron to 20%

> [...]
    > odebranie całych 5000kWh z "taniej". No bo kWh to kWh ;) Czy może bilansują
    > to: zużycie taniej - produkcja taniej, zużycie drogiej - produkcja drogiej
    > i ew. nadwyżkę produkcji w drogiej odejmujemy od zużycia taniej? ;)
    >
    > Czyli w moim przykładzie wyszłoby, że zostaje mi do zapłacenia 0kWh
    > drogiej i 5000kWh taniej?
    >
    > Jeżeli tak naprawdę jest - to zmieniam zdanie - obecnie płacę ok 4,5k pln
    > rocznie za prąd, a płaciłbym ~5000*0,25 = ~1250, powiedzmy 1500 z
    > abonamentem etc. 3k rocznie w kieszeni, 24k inwestycja - zwrot po 8-ym

    AFAIR działa to jak klasyczna kolejka FIFO (z tym, że wyprodukowany a
    niewykorzystany prąd kasowany jest po 12 miesiącach). Czyli najpierw
    musisz mieć nadwyżkę produkcji, żeby móc odebrać swój prąd.

    --
    Pete