    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Thu, 01 Jan 2015 23:05:40 +0100
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849ib$8vl$2@node2.news.atman.pl> <m84cfg$c4k$1@node2.news.atman.pl>
    <m84de9$d6n$1@node2.news.atman.pl> <m84dvg$dpe$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-01 o 22:25, Maciek pisze:
    > A na tym opiera się wiara katolicka?

    Pytasz czy przeczysz, bo to dosc oczywiste.

    > Nie uwierzysz, ale znam wielu katolików, którzy wyrwaliby Ci serce i
    > pożarli na śniadanko.

    Wierze bo kazdy takich zna.

    > Co nie przeszkadza im gorliwie modlić się w
    > niedzielę, organizować rauty z hierarchami itd itp. Wyznacznikiem ich
    > wiary jest kasa i tu w sumie niewiele zmieniło się od średniowiecza,
    > gdzie za małe świństewko kupowało się odpust, a za duże fundowało
    > kaplicę, kościół, czy katedrę w zależności od skali.

    Bladza i nic wiecej. W dzisiejszych czasach jak widac coraz trudniej byc
    dobrym nie tyle katolikiem co czlowiekiem. W koncu kto chce pracowac za
    najnizsza krajowa? A jednak korporacjom mimo majatku cos przeszkadza w
    dzieleniu sie uczciwie zyskiem mimo, ze moga.
    Ludzie sa jacy sa. Nie brak przekupnych sedziow, czy policjantow
    zlodziei. Nie oczekuj, ze na tym swiecie zobaczysz wielu zywych swietych.

    > A czy ja napisałem, że jest łatwe? Życie ogólnie jest trudne. Wiara Ci
    > je ułatwia, bo daje CEL.

    Wiara moze daje cel, ale pokazuje tez jak go osiagnac. Cel jest
    oczywisty. Sek w tym, ze ta droga to suma trudnych wyrzeczen, a to
    sprawia, ze zycie jak widac dla wielu jest trudniejsze.

    > Przeczytaj KK i powiedz, czy Cię nie ogranicza.

    Wierzacych akurat nie, bo KK to tylko czesc tego czym jest wiara. Idac
    dalej to zgodnie z prawem mozesz placic najnizsza krajowa i miec gdzies,
    ze ktos jest chory i musi isc do pracy, bo inaczej nie dostanie premii.
    Zgodnie z prawem mozesz robic w konia ludzi na slupa zgarniajac spora
    kase majac gdzies slupa i tych ktorych zrobiles w konia. Przyklad
    dzisiejszy to autostrady i podwykonawcy, ktorym licytuje sie majatki
    calego zycia. Prawo mowi, ze nie czytali umow i tym podobne, a jednak
    ktos ich wydymal. Zgodnie z prawem panstwo naliczy VAT od darowanego
    chleba zamiast wyrzuconego do smietnika.
    Czlowiek wierzacy nie potrzebuje KK. Wystarczy umownie, ze wierzy. Ale
    jak widac KK nie wystarczy zeby ludzi nie robic w konia zgodnie z prawem.

    Pozdro.. TK