    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Fri, 02 Jan 2015 21:28:14 +0100
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849ib$8vl$2@node2.news.atman.pl> <m84cfg$c4k$1@node2.news.atman.pl>
    <m84de9$d6n$1@node2.news.atman.pl>
    <54a6f93c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 21:02, Uzytkownik pisze:

    > Maniek z całym szacunkiem i sympatią jaką Cię darzę, ale z przykrością
    > muszę stwierdzić, że piszesz teraz jak typowy, nawiedzony Katolik.
    > Taki nawiedzony Katolik uważa, że jak ktoś nie chodzi do kościoła to
    > jest nieuczciwy, nie pomaga biednym, otwiera Amber Gold, dyma dziadków
    > na wnuczka, pije Burbona na Kajmanach dmuchając czyjąś żonę, jest
    > bogatym i pieprzy wszystko, jest dyrektorem od targetów mającym za nic
    > podwładnych.
    > Wybacz, ale Twoje rozumowanie jest prymitywne i głupie.

    Ja nie napisalem, ze tylko katolik moze byc uczciwym czlowiekiem. Do
    tego wiara wcale nie jest potrzebna. Wystarczy nieco wiecej wrazliwosci.
    Sek w tym, ze kosciol wlasnie tego uczy, wiec fundamentalnie nie stanowi
    dla nikogo zagrozenia.

    > Oczywiście kościół nie uczy takich zachować, ale o dziwo wielu
    > zadeklarowanych Katolików tak właśnie czyni.
    > Skoro ponoć 90% polskiego społeczeństwa to Katolicy domagający się
    > symboli religijnych w każdym miejscu, religii w szkole to się pytam kto
    > jest tym "złym"?

    Ludzie z natury sa wygodni i chciwi. To, ze wiekszosc z nich deklaruje
    wiare katolicka raczej wiele nie zmienia. Co mam powiedziec? Tez bym
    wolal zeby bylo inaczej.

    > Widzisz problem Kościoła Katolickiego polega na tym, że to co dla niego
    > niewygodne jest "zamiatane pod dywan". Ksiądz-pedofil ot po prostu to
    > tylko człowiek. Katolik ukradł, oszukał czy zabił lub wydymał żonę
    > bliźniego - to działanie szatana, a z resztą to na pewno nie byli
    > Katolicy tylko Masoni albo Żydzi i z całą pewnością źli niewierni.

    Ty bys chcial zeby katolicy swiecili przykladem dla innych. No coz, tez
    bym chcial. Ja odpowiadam tylko za siebie i tez doskonaly nie jestem.

    > Żeby być dobrym człowiekiem i żyć zgodnie z doktryną Kościoła
    > Katolickiego nie trzeba być wyznawcą żadnego kościoła.
    > Niestety Kościół Katolicki uważa, że nie można być dobrym bez wyznawania
    > wiary w Chrystusa.

    Chyba przesadzasz.

    > Niestety znam wielu zagorzałych Katolików, którzy wręcz zieją
    > nienawiścią i czynią zło.

    Tez znam, ale wplywu na wszystkich nie mam. Ich sprawa co zrobia ze
    swoja wiara. Jako wierzacy mysle, ze ich odpowiedzialnosc jest wieksza
    niz tych co nie wierza. W koncu wiedza co robia.

    > Myślę, że wiem, o co mu chodziło.
    > Wygodnictwo Katolików polega na tym, że wiara usprawiedliwia ich
    > słabości i pozwala w sposób szybki wyzbyć się skrupułów.

    Ja postrzegam to wrecz odwrotnie. Wina wierzacego zlodzieja jest
    znacznie wieksza jak wina wychowanego w schematach gangstera psychopaty,
    ktory wiekszego wyboru w zyciu nie mial. Ale takie rzeczy sie zdarzaja.
    Ksieza pedofile jak wiemy rowniez. Tylko czy ja na nich mam budowac
    swoja wiare?

    Pozdro.. TK