  • Data: 2015-01-13 16:30:56
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1b5e7c95-8f65-42bb-a9c0-8c96524c510b@go
    oglegroups.com...

    > Jeśli KK odrzuca zaplanowane przeznaczenie to zniknął boga Boga. Bóg który
    > ma ograniczenia nie jest bogiem.

    Z tego że człowiek ma wolną wolę nie wynika że Bóg jest ograniczony. Po
    prostu miał taki kaprys by stworzyć człowieka z wolną wola i stworzył, a
    teraz się patrzy na to co ten człowiek robi i mimo, że zna zakończenie i już
    od początku wie jakich wyborów ten człowiek dokona to ten człowiek nadal ma
    wolną wolę.

    Np. jak podsunę mojej żonie czekoladki z orzechami i z nadzieniem to wiem
    które wybierze, ale to że ja wiem, które ona wybierze nie zmienia tego że
    ona je wybiera w sposób wolny.

    > Wolna wola to sztuczny twór wymyślony przez ludzi żyjących z religii żeby
    > usprawiedliwić istotę nadrzędną z odpowiedzialności za zbrodnie jakich się
    > rzekomo dopuściła.

    Hę? W której to religii lub mitologii wolna wola ma cokolwiek
    usprawiedliwiać?

    > Z jednej strony wie o wszystkim i zna zakończenie każdej historii zanim
    > się rozpoczęła a z drugiej nie ma wpływu na to co sama wymyśliła.

    Bo _nie_ _chce_ mieć wpływu. Nie ma takiego obowiązku.

    > Dałem przykład. Powtórzę go. Hitler mógł być malarzem albo dyktatorem.
    > Takie między innymi drogi dla niego bóg Bóg stworzył. Gdyby był malarzem
    > to Żydzi byli by niepotrzebni bo zaplanowany
    > przez boga Boga

    jaki "zaplanowany". Ciągle nie rozumiesz KK (i większość chrześcijan)
    odrzuca predestynację. Nic nie było zaplanowane przez boga.

    Tak samo jak ja nie planuję wcześniej które czekoladki moja żona ma wybrać.
    Ja wiem które wybierze, bo ją znam, ale to ona sama wybiera.

    > holokaust Żydów bez Żydów nie miał by sensu. Bóg Bóg nie może robić
    > rzeczy bez sensu bo jest najmądrzejszy i zwyczajnie mu nie wypada robić
    > głupot.

    Wszechmogący Bóg może robić co chce np. stworzyć człowieka z wolną wolą i
    patrzeć bezczynnie co ten człowiek będzie robił.

    Pozdrawia,m
    Ergie