    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O fuszerce w modlinie
    Date: Fri, 4 Jan 2013 10:05:20 +0100

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2e838a0e-81b2-451c-ba69-e87b626c4b1a@go
    oglegroups.com...

    > Chyba ze przedpiszca mial na mysli taki drogi dach ktorego nie daje sie
    > zamykac/otwierac na zawolanie.

    Wiele stadionów ma taki dach i nie jest to nic nadzwyczajnego.
    Marnotrawstwem byłoby robienie trzykrotnie droższego, który można otwierać i
    zamykać przy każdej pogodzie. Taki dach jak na narodowym powinien być
    zamknięty dzień przed imprezą i w przypadku braku deszczu otwarty na godzinę
    przed meczem i nie byłoby problemu, ale ktoś uznał, że będzie słońce i dach
    ma być otwarty. Ktoś (działacz UEFA) podjął błędną decyzję. Nie wiem, czy
    oglądał prognozę pogody, czy radził się wróżki, ale to była jego decyzja.

    > I z tym to bym sie zgodził. "Narodowy" wtedy znaczy partacko zrobiony.

    Dach został zrobiony zgodnie z projektem, więc co najwyżej można się czepiać
    projektu, ale to bez sensu bo na wielu obiektach jest podobnie bo tak jest
    znacznie taniej - dach może być lżejszy co odchudza całą konstrukcję nośną i
    obniża koszty.

    > W najblizszej okolicy mam przyklady takiego podejscia (nowa droga i po 3
    > mesiacach remont wodociagow, nowa droga stolarzowice-dąbrowa miejska i po
    > pol roku
    > ciezki ruch z budowy autostrady). Zresztą nawierzchnia autostrad to
    > wlasnie taka esencja "narodowosci" Kat-Kra - remonty zaraz po oddaniu, te
    > nowe - afera z
    > nawierzchnią.

    > My jako naród tego co prawda "osobiście" nie psujemy ale wybieramy tych co
    > psują i nie protestujemy, nawet psiakośc listownie...

    Ale przeciw czemu? Jeśli jakaś prywatna firma uważa, że lepiej dwa razy
    wziąć najtańszego wykonawcę i robić remont drogi zamiast zrobić raz a
    porządnie to _jej_ sprawa. To nie Rząd i to nie Naród zajmuje się trasą
    Katowice-Kraków.

    Podobnie w przypadku samorządu - jeśli jakiś samorząd nie potrafi zaplanować
    kolejności remontów to nie jest problem Narodu, ale co najwyżej lokalnej
    społeczności - i ta lokalna społeczność co kilka lat może tę lokalną władzę
    zmienić.

    Nie używajmy wielkich słów na nazywanie drobiazgów, bo IMO jako Naród mamy
    znacznie poważniejsze problemy niż jakaś tam droga czy lotnisko, ale to nie
    temat na tę grupę.

    Pozdrawiam
    Ergie