eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-08 17:09:40
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jumal wrote:

    > W skrócie - osoby które w 2006 roku wzięły kredyt w CHF (gdy frank był
    > po 2 z groszami) płaciły i nadal płacą ratę o kilka stów niższą, niż ci
    > którzy wzięli kredyt w złotówkach. I będą płacić aż do magicznej granicy
    > (o ile dobrze pamiętam z wyliczeń) za którą frank będzie kosztować ok. 5
    > PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w
    > Polsce będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

    Coś mi tu nie gra. Jeśli jedna waluta ulega mniejszej inflacji niż inna, to
    naturalnym jest, że będzie się względem niej umacniać tak, aby
    zneutralizować różnicę. Gdyby było inaczej to pojawiłaby się możliwość
    arbitrażu (np. biorę kredyt we frankach i pakuję w obligacje złotówkowe).

    Oczywiście niewielkie odchyłki są możliwe, bo ważny jest też np. bilans
    handlowy, ale generalnie nie powinno być większej różnicy w której walucie
    biorę kredyt.

    Rozjaśni mi to ktoś?