    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OSB na ścianępomiędzygarażem i domem
    Date: Thu, 07 May 2009 09:08:00 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > mam.

    > szafkę 20-30kg bez problemu, tyle że nie na dwóch hakach/wkrętach, płyta 22m
    > wytrzyma - o ile ramię nie bedzie za długie. Ogólnie lżejsze/mniejsze
    > narzędzia się zmieszczą.

    > Liczę na trwałość. Cena chyba nie najniższa, 1m2 OSB 25mm to ok. 18zł.

    > Projektant nie pomyślał, ja niestety tak samo. 3 warstwa odpada, nie chcę
    > zwężać garażu.
    >
    > Zastanawiałem się bardziej nad ewentualnymi problemami z wilgocią.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Darek
    Dorzuce trzy centy. Z wilgocia w garazu problemu nie bedzie w sensie, ze ta
    plyta moze butwiec czy cos w tym stylu. Tu w Hameryce na scianach garazowych
    lacznie z ta przylegajaca do domu jest plyta KG czesto nie malowana i nic
    zlego sie z nia nie dzieje. Tyle, ze oni stosuja zawsze izolacje z welny a nie
    ze styro. Styropian moze powodowac zawilgacanie samego muru od strony domu ale
    od strony garazu jest to tez do pominiecia jako ze zawsze wtym garazu bedzie
    cieplej niz na zzewnatrz gdzie w zimie hula wiatr.
    Natomiast poddaje pod rozwage ew. montaz tych plyt na wczesniej pionowo
    zainstalowanych drewnianych beleczkach lub waskich deskach, szczegolnie na
    laczeniach tych plyt. Takie przykrecanie plyt przez zapewne gruba warstwe
    styropianu cos mi sie nie widzi.
    Te belko-slupki w rozstawie co pol szerokosci plyty (zapewne bedziesz je
    stawial pionowo) po pierwsze zapewnia rownosc powierzchni plyt bez schodkow na
    laczeniach a po drugie znaczaco wzmocnia konstrukcje. Problem tylko z
    oszczednoscia powierzchni zatem proponuje te slupki niejako wtopic, czyli
    zlicowac z istniejaca powierzchnia styropianu i potem juz krotkim wkretami te
    OSB tylko do tych slupkow przykrecac. Taka konstrukcja znaczaco ograniczy Ci
    ilosc tych dlugich srub tworzacych przecie te wredne mostki cieplne. Kazdy
    slupek wystarczy przykresic do muru 4-ma srubami a nawet na trzech sie utrzyma
    gdzyz on bedzie stal na tym betonowym gzymsie u dolu. W razie koniecznosci
    latwo potem taka plyte odkrecic czy w przypadku uszkodzenia wymienic
    Pzdr.