  • Data: 2015-12-02 03:12:22
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 17:03:32 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Bardziej zaawansowane niz sie wydaje to znaczy ze mieli okrety podwodne,
    > samoloty odrzutowe, syntetyczne antybiotyki, tomografy. Oni ledwo
    > potrafili zelazo wytopic i obrobic przez kucie.

    Trochę przerysowujesz. Mi chodziło tylko o to, że uważa się ich za
    dzikusów, a całkiem sporo wiedzieli. I w tych warunkach kilku geniuszy
    mogło stworzyć coś, co dziś wydaje nam się niemożliwe w tamtych czasach.

    Nawet dziś przy naszej inżynierii materiałowej i nowoczesnej chemii nie
    potrafimy dokładnie odtworzyć stali damasceńskiej i nie wiemy, z czego się
    składał ogień grecki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl