    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Mon, 5 May 2014 16:03:35 +0200

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Bo to jest inwestycja. Dobre wyksztalcenie = dobra praca, z ktorej
    > splacisz kredyt i bedziesz dobrze zyl. Na polskie studiowanie
    > potrzebujesz znacznie mniej pieniedzy, ale nasze uczelnie znajduja sie
    > gdzies na 400 pozycji w rankingach miedzynarodowych. Z moich
    > znajomych w zawodzie pracuje moze z 10%, a dobrze zarabia kilku.

    być moze kiedyś była ale teraz może sie okazać petlą na szyję...

    jeśli wchodzisz w życie z olbrzymim kredytem to jesteś praktycznie skazany
    na zostanie swoistym niewolnikiem pracodawcy.

    niestety w USA zaczynają sie już rozwierać nożyce dochodowe i osoby które
    sie nie urodziły we właściwej kaście nei mają juz żadnych szans na awans
    finansowy.

    Demokracja amerykańska też już jest w gruncie fasadowa, bo realnie kandydują
    tylko ludzie bogaci albo bardzo bogaci, czyli o prawie decydują najbogatsi a
    nie wszystcy obywatele.

    Tak w USA nawet biednym sie żyje w miarę dobrze ale to tylko kwestia
    bogactwa calego pańśtwa.

    > Ile w RP 3.0 kosztuje torebka soli fizjologicznej w SZPITALU? Bo po
    > przejsciu przez Ministerstwo Zdrowia, NFZ, ZUS i Bog wie co jeszcze,
    > moze sie okazac, ze nawet wiecej.

    Problemem jest tylko, że poważna choroba może być wstępem do bankructwa,
    nawet wzglednie zamożnego obywatele.