    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Tue, 6 May 2014 12:13:42 +0200
    <lk698q$eeb$16@dont-email.me> <lk7qhs$tql$1@news.task.gda.pl>
    <lk85nh$gkf$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <lk8cvj$r21$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <lk8jrj$cnf$1@speranza.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <lk8nhb$m4a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk90dm$d7a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk9jri$ctp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <lka4f4$ic4$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>

    news:e006bdda-da72-48ac-90c9-45e054633d72@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 6 maja 2014 09:54:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    >Szachy to tez sport wiec nie masz racji :)

    ja nie bardzo wiem - tak zapatrzony jestes w jkm ze bedziesz bronił, nie
    bacząc na argumenty i fakty? Bo tam gdzie on sensownie gada to jakos ta
    fascynacje rozumiem. Ale to przeciez nie oznacza ze musisz go popierac w
    105%.
    Wracając do meritum. Ludzie zdrowi mieszczą sie w pewnym zakresie- od
    najwyższego do najniższego, od małorozgarnietego do geniusza, od wybitnego
    sportowca do mało fizycznie rozgarniętego.
    Zakres dla ludzi chorych jest znacznie szerszy bo ograniczenia związane są z
    kalectwem. Bedziesz tu miał absolutnie niewidomych do ludzi z sokolim
    wzrokiem (ale bez nóg).
    No a zawody organizuje sie dla tych najlepszych z tych grup, tych który chca
    więcej. Dla zdrowych debili nie, natomiast dla inwalidów - niech bedzie.

    >Wielu debili (IQ do ~70) tez chce byc coraz lepszymi, chce sie pokazac.
    >Dlaczego nie organizuje sie dla nich olimpiady? To dyskryminacja
    >debilizmu :-)

    powyżej

    >Bardzo dobrze - ale nie trzeba im organizowac olimpiady z moich i Twoich
    >pieniedzy. Promowac trzeba najsilniejszych, a nie sredniakow. Sredniakow
    >mozna doceniac, chwalic i poglaskac po glowie ale nic wiecej.

    pozwalając niepełnosprawnym na rozwój sprawiamy ze stają się oni samodzielni
    (przynajmniej bardziej niz gdyby sie nie rozwijali) , mogą pracować itp.
    Zatem nawet ekonomicznie jest ich zmotywowac do pracy na sobą. I
    paraolimpiade mozna w tej kategorii tak potraktowac.
    Zatem jak sie wybudowało obiekty za 50mld $, to koszty ich utrzymania przez
    kolejne 2 tygodnie to jakies grosze.

    b.