  • Data: 2014-05-06 13:03:24
    Temat: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Tia, bo rządząca wcześniej arystokracja to byli tak strasznie głęboko
    > myślący ludzie...

    Według obecnych standardów nie, ale w czasach gdy rządzili byli mądrzejsi
    niż inne grupy społeczne (często zupełnie niepiśmienne).

    Inna sprawa że arystokracja praktycznie nigdy nie rządziła, a jedynie
    współrządziła (z klerem w średniowieczu) lub była fasadą dla kupców i
    mieszczaństwa w późniejszych wiekach.

    Zarówno kler w średniowieczu jak i kupcy/mieszczaństwo w wiekach
    późniejszych mieli jak na tamte czasy ponadprzeciętne wykształcenie.

    Pozdrawiam
    Ergie