    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 16 May 2014 16:10:42 -0700 (PDT)
    <lk3lh8$c2k$1@speranza.aioe.org> <op.xfcevyr5n0u1o8@moj>
    <lk606i$b50$1@speranza.aioe.org> <op.xfhwl0orn0u1o8@moj>
    <lkdk40$uma$1@speranza.aioe.org> <op.xfhzvxtgn0u1o8@moj>
    <lkdsm7$lqf$1@speranza.aioe.org> <op.xfh48y0rn0u1o8@moj>
    <lkec7v$m0e$1@usenet.news.interia.pl> <op.xfi7w7bmn0u1o8@moj>
    <lkfpe3$n0e$1@usenet.news.interia.pl> <op.xfj5frn1n0u1o8@moj>
    <lkid9t$73u$1@usenet.news.interia.pl> <op.xflzmgq3n0u1o8@moj>
    <lkku3q$op1$1@usenet.news.interia.pl> <op.xfnwdem4n0u1o8@moj>
    <lkoov7$t59$1@usenet.news.interia.pl> <op.xfyi4azdn0u1o8@moj>
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 maja 2014 16:42:00 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
    > W dniu 11.05.2014 o 23:09 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > W innym wątku ci napisali że lepiej płacić kredyt niż czynsz,
    >
    > bo jesteś u siebie a i po 30 latach masz co sprzedać, nawet za połowę ceny.
    >

    > --
    >

    > Pozdr
    >
    > Janusz

    W innym wątku się mylą. Bierze 200 tyś kredytu na coś wartego 200 tysięcy. Po 30
    latach kosztuje kredytobiorcę to 400 tysięcy a jak chce sprzedać to dostanie 100
    tysięcy. Interes życia. Oczywiście taki super interes robi się jak przez 30 lat
    wszystko pójdzie z górki. Ale jak komuś coś się w życiu spierdoli to bank postara się
    żeby ani domu czy mieszkania nie miał no i oczywiście kasy też. Mało to było sytuacji
    że ktoś dostał kredyt na nieruchomość i spadły później ceny nieruchomości albo coś
    się z kursami walut porobiło. A bank od razu żeby przynieść natychmiast jakąś większą
    kasę bo kredyt przewyższa cenę nieruchomości a tak się nie umawiali. Jak nie to ma od
    razu zwrócić cały kredyt. Jak się ma własny dom czy mieszkanie to posiadanie nie jest
    darmowe. Trzeba ponosić koszty utrzymania. Co jakiś czas coś się popsuje, Papa na
    dachu na przykład nie jest wieczna. Typowe okna żeby można je było nazwać oknami 30
    lat nie wytrzymają. Siatka w płcie przerdzewieje. Ileś kosiarek latem i szufli do
    śniegu zimą pójdzie do recyklingu. W domku ze trzy piece do centralnego. I za to jak
    ma się dom można kilka razy do roku zrobić grilla i się uchlać do nieprzytomności z
    żalu. Z innego tematu wyszło że poza rolnictwem we własnych domach i mieszkaniach w
    Niemczech mieszka z 10% ludzi a u nas minimum 50%. To kto jest głupi? Niemcy co mają
    jedną z najlepszych gospodarek na Świecie czy Polacy plasujący się pomiędzy
    Mozambikiem a Wybrzeżem Kości Słoniowej?