  • Data: 2014-08-13 13:07:50
    Temat: Re: [OT} Re: Ułatwienia w budowie domów?
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-08-13 12:53, Kris wrote:

    > Tak czytam to Twoje pisanie i potwierdzam że niestety unikasz jak możesz podawania
    konkretów. Dokładnie jak JKM.

    No ale jakie konkrety? Że VAT się ruszy?
    Rozumiesz, że takich rzeczy się nie wylicza a prognozuje, szacuje?
    Za dużo jest zmiennych aby być pewnym wyniku. Należałoby brać pod uwagę
    nie tylko twarde dane (liczby) ale także efekt reakcji ludzi - ich
    zachowanie przy zmiennych warunkach brzegowych.
    Nikt nie jest w stanie policzyć tego - dlatego *od lat budżety się nie
    domykają* - ciągle mamy deficyt a tyle mądrych głów to liczy!!!
    Nie da się!

    Już Hayek pisał o "zgubnej pysze rozumu" jakoby człowiek był w stanie
    skutecznie planować gospopdarkę. Nie jest!

    Co tam Hayek... np. prof. Gwiazdowski też często o tym mówi.

    Ekonomia opiera się na b. prostych zasadach, które opisują z
    cybernetycznego ujęcia np. jak podatki wpływają na gospodarkę. Powstała
    krzywa Laffera opisująca punkt graniczny, po przekroczeniu którego
    wpływy do budżetu z podwyższanych podaktów maleją.
    Wiadomo, że zwiększanie płacy minimalnej zwiększa bezrobocie.
    Wiadomo (nie wszystkim niestety), że bez pośrednika jest taniej.
    itp. itd.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info