eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 4 Feb 2016 00:21:07 -0800 (PST)
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 08:48:38 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Co dokopać?
    > Niestety, ale tak naprawdę nie istnieją darmowe "zupki". Ktoś musi za te
    > "zupki" zapłacić. Tu niestety tymi płacącymi są ci najbiedniejsi, bo to
    > oni idą do marketu kupić chleb i kawałek padliny, aby przeżyć.
    > Ostatnio dyskutowałem z kolegą. Zachwycony mówi do mnie, że ten rząd
    > jest wspaniały, bo chce dać jednorazową pomoc emerytom i rencistom i w
    > jego przypadku dostanie jakieś 500zł, bo jest rencistą.
    > Niestety jego zachwyt trwał krótko i szybko mu uświadomiłem, że na te
    > pieniądze będą się musieli zrzucić wszyscy, także i tacy biedni jak on i
> [...]

    na podatki zrzucają sie w ostatecznym rachunku wyłącznie producenci wartości dodanej
    - wszystko inne jest redystrybucją podatków. To ze urzednik czy emeryt płaci podatek
    to fikcja - tu sobie panstwo z kieszeni do kieszeni przekłada.
    Jakis drobny slad przygotowania do procesu produkcji tam widac tylko (np edukacja).

    > Rząd szuka pieniędzy i nakłada podatki na handlowców i banki. To nie
    > jest tak, że właściciele sklepów oddadzą państwu z tego co zarobią, lecz
    > po prostu podniosą ceny towarów.

    To nie jest takie oczywiste. Wystarczy ze jeden nie podniesie a klienci tam pójdą -
    zwiekszone obroty dadzą wystarczającą premie.

    > Rozdawnictwo 500zł na dziecko to zniechęcanie w prostej postaci do
    > pracy, zwłaszcza dla rodzin, w których pracuje się tylko po to, żeby
    > mieć za co chlać. Niestety znam takie rodziny.

    Ty zawsze masz jakies skrane przykłady. Ile znasz rodzin które wezmą te 500+ a ile
    tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.

    Bezpośrednie
    > rozdawnictwo jest demoralizujące, bo jak ktoś ma do wyboru pracować lub
    > żyć z zasiłków, zwłaszcza jak wysokość tych zarobków jest zbliżona do
    > tych zasiłków, a praca nierzadko ciężka to wybierze życie z zasiłków.
    > Dotyczy to nie tylko Polaków, ale wszystkich ludzi na całym świecie.

    nasze zasiłki nie sa demotywujace bo sa niskie - i dobrze.

    > Jeden z moich kolegów, zagorzały PIS-owiec stwierdził, że dzięki temu
    > zwolnią się miejsca pracy i inni będą mogli pracować. Gówno się zwolnią.
    > Po prostu wiele firm działających na granicy rentowności będą miały do
    > wyboru obciąć już i tak bardzo niskie zarobki, albo po prostu zwolnić
    > pracownika (obciąć stanowiska) i ewentualnie pracować samemu lub po
    > prostu zamknąć interes. W handlu w zeszłym roku w taki sposób straciło
    > pracę kilku moich znajomych. Właściciele sklepów, aby przeżyć musieli
    > zwolnić część pracowników i sami stanąć przy kasie czy ladzie. Znam też
> [...]

    no własnie - nie jest dobrze a ty proponujesz powstrzymac pis by utrzymac stan
    permanentengo niedowładu władz, tusek co chwila oglaszal legislacyjne fronty, i
    zawsze sie konczyło niczym. A zeby to trwało zadłużał panstwo.
    To ja wole krótkotrwały wzdros deficytu dla pobudzenia gospodarki. Wiem ze to śliskie
    :)

    > W efekcie tego jedni utracą pracę, a inni będą zarabiali mniej, a
    > wydawać w sklepie będą więcej.
    > Jak więc widać jest to niezbyt dobry pomysł.

    Pomysł jest taki (jak bedzie zrealizowny to inna sprawa) aby
    -wspomóc dzietnosc - bo wisi nad nami katastrofa
    -zrównoważyć szanse polskich przedsiebiorstw wobec zagranicznych które nieuczciwie
    transferuja zyski za granice

    > PIS daje d.... z poszukiwaniem finansowania swoich programów, bo szuka
    > go w sektorach, w których uderza w najuboższych.

    bo niski podatek a powszechny daje wieksze wpływy niz wysoki dla małej grupy

    > Pieniędzy powinni szukać w takich sektorach, które nie wpływają na
    > poziom życia najuboższych. Najprościej to ujmując powinni opodatkować
    > luksus i te sektory, które nie mają wpływu na poziom życia najuboższych,
    > a przynoszą spore dochody od ludzi, którzy mają kasę np. luksusowe
    > samochody, turystyka, kultura, luksusowe domy, wysokopłatne stanowiska itp.

    jak to sobie wyobrazasz?

    > Wbrew pozorom zwiększone podatki w takich sektorach są z korzyścią dla
    > bogatych, korzystających z tych luksusów. Mechanizm jest banalnie prosty
    > - im biedniejsze są najniższe warstwy społeczeństwa i im trudniej jest
    > znaleźć pracę, tym większa jest przestępczość. Zatem w interesie
    > bogatych jest, aby dzielić się z biednymi po to, żeby ich drogocenne
    > dobra były bezpieczniejsze.

    bahahaha - bogaty szybciej zatrudni ochroniarza niz sie podzieli z biednym.

    > Poza tym rozdawnictwo pieniędzy jest błędem. Powinno się te pieniądze
    > przeznaczać na programy, które dadzą ludziom "wędkę", a nie "rybę" po
    > to, żeby ludzi motywować do własnej pracy.

    zgoda - na razie posuniecia rządu mi sie ogólnie podobają ale wciąż brakuje mi
    programu dla przedsiebiorów. Jakiejs rewolucji pozwalajacej nam zarabiac pieniadze (i
    placic nawet nie tyle niskie co proste podatki) a nie przebijac sie przez sterty
    kwitów i kontroli.

    b.