  • Data: 2016-02-19 14:18:19
    Temat: Re: Obecne trendy instalacji elektrycznej w chałupach
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kris rób proszę jakieś paragrafy bo ta ściana tekstu zaczyna mi się
    mienić w oczach. Wiesz... lata lecą i oczy już nie te ;-)

    On 2016-02-18 10:23, Kris wrote:
    > Chociażby wifi- piszesz wyżej że skrętka żeby uniknąć wifi. Ja bym właśnie
    odwrotnie- przemyśleć wifi żeby uniknąć skrętki.

    Kabel jednak przyda się wszędzie tam gdzie urządzenie będzie podłączone
    na stałe do sieci, np. komputer stacjonarny, konsola, dekoder, nas,
    apple tv itp...
    Reszta faktycznie po wifi.

    > Normalnie jeden router z wifi starczy ale jak ktoś ma jakieś specjalne wymaganie to
    po jednym na piętrze będzie az nadto. I one mogą być połączone kablem(to właśnie
    przemyśleć na etapie budowy)
    > Pomijając pojedyncze osoby które jakieś specjalne potrzeby mają(praca na dużych
    plikach, hobby polegające na archiwizowaniu Internetu) to nie znam nikogo z moich
    znajomych któremu do normalnego korzystania z Internetu nie wystarczyło wifi.

    Wifi potrafi być upierdliwe gdy potrzeba akurat po sieci skopiować jakiś
    wiekszy plik. Warto mieć wtedy gniazdo na podorędziu.

    > Robienie na wszelki wypadek skończy się tym ze jak po 3 latach pradu zabraknie to
    albo ups będzie padnięty, albo w agregacie nie będzie paliwa itp. i i tak zacznie się
    rzeźbienie.

    To prawda ale to "na wszelki wypadek" to ja rozumiem trochę inaczej.
    Sam tak nie zrobiłem ale gdybym miał budować jeszcze raz to wszystko
    prowadziłbym w sporych peszlach, w każdym razie wszędzie gdzie się da.
    W niektórych pomieszczeniach zrobiłbym wręcz wzdłuż niektórych ścian
    jakieś eleganckie korytka natynkowe. Można to potem pomalować jak ścianę
    i nie rzuca się w oczy.

    > Rolety zewnętrzne- wg mnie rzecz całkowicie zbyteczna w domu, ale dla niektórych w
    specyficznych miejscach może być potrzebna. Jeśli jednak ktoś chce/musi z tego
    korzystać już to tu akurat rozważyłbym sterowanie elektryczne

    Rolety rzecz wręcz absolutnie konieczna! ;-)
    Elektrycznie tylko tam gdzie są b. duże.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info