  • Data: 2016-02-19 14:47:36
    Temat: Re: Obecne trendy instalacji elektrycznej w chałupach
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 14:18:29 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Kabel jednak przyda się wszędzie tam gdzie urządzenie >będzie podłączone na stałe
    do sieci, np.
    >komputer stacjonarny
    Coraz mniej tego ale fakt jak ktoś używa to kabel nie zaszkodzi
    > konsola, dekoder, nas, apple tv itp...
    Czyli w okolice szafki rtv skretka i ev switch(sa małe wielkości paczki fajek teraz)
    Aczkolwiek konsola(XBOX) u mnie doskonale śmiga na wifi, dekoder ma nie podpięty do
    netu ale ok wiem ze niektórym podpięcie jest konieczne, NAS może stać gdzieś w
    okolicach modemu/routera(niektórzy szafki specjalne na te sprzęty specjalne szafki
    montują)podpięty króciutkim kablem. Co to jest apple tv nie wiem i nie chce mi się z
    doktoryzować. Ale optymalnie myślę skrętka w okolice szafki rtv i switch

    > Reszta faktycznie po wifi.
    Chyba już i lodówki podpinane do neta sa więc jak ktoś chce to i skrętkę do kuchni-
    kabel przecież tani;)
    Ktoś tu nie tak dawno proponował po kilka skrętek do każdego pomieszczenia w domu,
    ktoś inny napisał że ma w każdym pomieszczeniu na każdej z czterech scian skrętkę.
    Można i tak tylko ze znając życie nigdy nic do większości tych kabli nie będzie
    podłączone
    A robić "na wszelki" wypadek to bez sensu.
    > Wifi potrafi być upierdliwe gdy potrzeba akurat po >sieci skopiować jakiś wiekszy
    plik. Warto mieć wtedy >gniazdo na podorędziu.
    Nie wiem co dla Ciebie znaczy "większy" bo czasami tam coś koło 2-5GB kopiowałem i
    uciążliwości specjalnej nie było

    > Rolety rzecz wręcz absolutnie konieczna! ;-)
    Co kto lubi. Rolet nie mam, nikt mi nie zagląda przez okna bo z 3 stron 2,5 metrowy
    żywopłot a od wjazdu tylko okno kuchenne i od kotłowni
    Jako zabezpieczenie antywłamaniowe rolety nic nie wnoszą wg mnie a innego
    zastosowania dla nich nie widzę. Ale rozumiem że ktoś ma okna na wścibskiego sąsiada
    czy jakąś inna hałaśliwą ulice to i rolety mu się zdadzą.
    > Elektrycznie tylko tam gdzie są b. duże.
    Nie korzystałem to i praktyki nie mam ale myślę że mało komu będzie się chciało
    biegać po pokojach i ręcznie zamykać na noc np. Czyli będą wiecznie otwarta więc po
    kiego w ogóle mają być;)