    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obliczenia cieplne
    Date: Thu, 15 Sep 2011 16:33:54 +0200

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a3b99d2a-9abc-4398-b4e4-3699eb34fa9a@h11g2000vb
    c.googlegroups.com...
    On 15 Wrz, 13:54, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
    > U ytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    > cinews:5c5b048d-4ab6-41db-8658-8c97ef1f6c3f@19g2000v
    bx.googlegroups.com...

    > Słyszałeś coś o parze wodnej?
    > A w jaki sposób pojawia się woda w piwnicach naścianach?

    Tak ponieważ tu masz swobodny przepływ powietrza więc dopływające świeże
    powietrze na chłodnej (nieocieplanej z zewnątrz) powierzchni ściany odda
    jakąś część zawartej w nim pary wodnej. Tak się stanie tylko w wypadku jeśli
    temperatura ściany jest niższa od temperatuty punktu rosy.

    > Tu jest to samo tylko w drugą stronę.

    Czy chcesz powiedzieć że planujesz szczelinę wentylacyjną pomiędzy ścianą a
    izolacją? Czy też zamierzasz tę izolację przykleić do ściany?
    Czy wiesz z jakiego powodu daje się izolacje z zewnątrz a nie wewnątrz
    powiedzmy np. ścian fundamentowych?

    Krótko - wszystko to się robi aby przesunąć punkt rosy jak najdalej od ścian
    i przeważnie (przy dobrze zrobionej izolacji) jest on umiejscowiony gdzieś w
    w warstwie izolacyji więc z naturalnych powodów tam nie ma co się wykraplać.
    Nawet jeśli ten punkt wystąpi w twojej ścianie to wilgoć zawarta wykropi się
    raz i tyle. Chyba że zamierzasz polewać ściany od wewnątrz wodą ale wtedy i
    tak bedziesz miał mokro ;)