    From: Piotr <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Date: Tue, 21 Feb 2012 15:43:43 -0800 (PST)
    <d...@h...googlegroups.com>
    <jhv1oa$htk$1@news.task.gda.pl>

    On 21 Lut, 04:06, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Tradycyjnie piszesz bzdury!

    > 2. Liberalizm nic nie ma wspólnego z DOGMATYCZNYM sprzeciwem przeciwko
    > wszystkim podatkom! - sprzeciwia się on jedynie takim podatkom, które
    > marnotrawione sa przez aparat państwowy, albo bezpośrednio przezeń
    > niepotrzebnie przejadane.
    > Tu natomiast (w teorii) okresla się bezpośrednio cel, na który dany podatek
    > byłby przeznaczony.

    Być może piszę bzdury (choć przynajmniej piszę je grzecznie, doceń
    to), ale wydawało mi się zawsze, że liberalizm oznacza sprzeciw wobec
    takim podatkom, które nie są niezbędne. Czyli jeśli da się sprawę
    załatwić bez podatku, to nie powinno go być. Bo liberalizm zakłada, że
    urząd zawsze wydaje pieniądze gorzej niż obywatele, zawsze trochę
    zmarnotrawi i przeje. Nie sądzę, żeby podatek na odśnieżanie był
    niezbędny, tak jak nie sądzę, że gmina lepiej i taniej odśnieży
    chodnik przed moim domem niż ja sam.

    Piotr