  • Data: 2013-10-07 13:41:10
    Temat: Re: Ocieplanie ścian, materiały
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 08:28:11 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > to mnie akurat nie dziwi - wykonawca ma umówiną kasa na robociznę a
    > materiały bierze na właściciela , ten mu za to płaci extra. No to bierze w
    > lokalnej hurtowni jakie są a ze nie są najtańsze to nie jego zmartwienie.

    Mysle ze ten mechanizm dziala zupelnie inaczej. Jest tak, bo szarak ktory
    robi sam sobie remont i potrzebuje dwoch workow kleju - kupi je w pierwszej
    lepszej, najblizszej hurtowni / sklepie. Nie obchodzi wiec go ze ten klej
    kosztuje 30 pln, podczas gdy duzy dostawca po rabatach ma go za 15 pln.

    Jednak duzy dostawca jest z ta hurtownia dogadany i jak to on robi remont
    u szaraka to kupuje ten klej za 15 pln, na WZ pokazuje szarakowi 25 pln i
    wszyscy sa zadowoleni - hurtownik (bo ma stalego duzego odbiorce),
    wykonawca (bo zarabia 10 pln na kleju) i pozornie klient (cieszy sie jak
    glupi ze mu dostawca zalatwil 5 pln rabatu na worku kleju, podczas gdy
    jakby sam ponegocjowal to mialby min. 10 pln rabatu ;)

    Z moich doswiadczen - tak dziala 90% hurtowni budowlanych i instalacyjnych,
    sprawdzone na kilkunastu w mojej okolicy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.