  • Data: 2009-02-19 08:43:14
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    > W budynku mieszkalnym jest dach kryty dachówką, jako ocieplenie jest wełna
    mineralna 15cm. Ocieplenie było robione kiedyś tam, gdy nie wiedziano, po co
    są membrany foliowe, dlatego ich nie zastosowano. Z pewnych względów nie ma
    możliwości położenia paroizolacji (od wewnątrz), ewentualnie można zdjąć
    dachówki i próbować jakoś dać folię paroprzepuszczalną. Zatem pytanie, czy
    taki zabieg cokolwiek da, pomijam koszt operacji? Obecnie na poddaszu jest
    zimno w wietrzne dni.
    > W oczekiwaniu na konstruktywne porady pozdrawiam.
    >
    > --
    > Rick <a...@a...pl>
    Taka membrama nazywana jest też wiatroszczelna. Powoduje, że wiatr nie
    wydmuchuje ciepła z warstwy wełny. Jest jednak pewne niebezpieczeństwo.
    Ponieważ nie ma foli paroszczelnej nad K-G więc wilgoc z pomieszczenia
    przenika do wełny. Ponieważ nie ma foli paroprzepuszczalnej (wiatroszczelnej)
    jest szybko usuwana z wełny. Przez położenie foli możemy zaburzyć równowagę
    wilgotnościową wełny. W efekcie tego może nam się zacząć gromadzić wilgoć w
    wełnie. Co dalej chyba nie muszę pisać. Przyszło mi na myśl coś jeszcze. Nie
    można założyć z jakiś powodów foli paroszczelnej pod K-G, ale ... . Nie
    jestem "dobry" w farbach, ale czy nie dało by się zastosować farby nie
    przepuszczającej wilgoci przez K-G. Jeżeli tak to problem rozwiązany: farba, K-
    G, wełna, folia paroprzepuszczalna, dachówka. Z tym, że wtedy pomieszczenia
    poddasza muszą mieć dobrą wentylacją by nie skraplała nam się wilgoć od srodka
    na skosach.