    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie fundamentu lanego w ziemi
    Date: Wed, 07 Jan 2009 21:00:56 +0100

    tornad pisze:

    > Ja jestem zas pelen podziwu i niezbyt rozumiem po co takie fundamenty
    > ocieplac? Czyzby ta globalna propaganda ociplaczy byla az tak zarazliwa, zeby
    > wszystko co sie rusza, stoi czy zwisa, ociplac?

    Wiesz, wlasnie zostalismy zaatakowani przez zime :o)
    (czytajac wiadomosci niektorych portali to jakas zima tysiaclecia ;o) -
    normalnie ze -20C w nocy i snieg pada !!! )

    Przy -20C to ta sciana w gruncie do glebokosci circa ok 0,5m to
    przmarznie na wylot. Jak na tej nieocieplonej scianie poistawi super
    wypasiona sciane zewnetrzna wykonana np z max'a i ocieplona wg
    najnowszej mody 30cm styropianu ;o), to mu ten Max od spodu zacznie
    przemarzac i w okolicach dolu sciany powstanie sympatyczny pasek wilgoci
    wytraconej na scianie, a ze i pewnie plyta podlogi sie bedzie stykac w
    tym miejscu ze sciana to i podloga lekko podmarznie.

    Mnie bardziej zafrapowalo to lanie sciany na 1,2m tzn technika
    stabilizowania, np zamrozenia gruntu aby ustabilizowac sciany itp.

    BR
    Igus'