    From: "jagr" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Date: Fri, 30 Oct 2009 08:32:17 +0100

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:03fa.0000003e.4aea6d6a@newsgate.onet.pl...

    Ja robię tak od wewnątrz (pokoje):
    naklejam arkusze styropianu 5 cm, na to na klej zatapiam siatkę.
    Później daję gładź, szlifuję ją i gruntuję.
    Następnie maluje farbą olejną.
    Po wyschnięciu farby olejnej, maluję dwukrotnie emulsyjną (kolor).
    Mam nadzieję, że będzie OK. Musi być OK.

    Według mnie, jeśli zatrzymam wilgoć na poziomie ściany, nie wpuszczę jej
    dalej, to będzie OK.
    Istniejąca już w ścianie z innych powodów - będzie przesuwała się od części
    cieplejszej (tej pod styropianem) do zimniejszej (tej, co styka się z zimnym
    powietrzem na zewnątrz). W ten sposób będzie usuwana.
    Taką filozofię wypraktykowaliśmy w łazience, która nie była ocieplana, gdzie
    są albo kafelki, albo farba olejna (łącznie z sufitem) i nigdy żadnych
    problemów z wilgocią nie mieliśmy (pomimo codziennego zaparowywania od mycia
    się w niej). A w pokojach - i owszem.

    Pozdrawiam wszystkich teoretyków punktu rosy.
    jagr