    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Date: Wed, 6 Jan 2010 23:47:10 +0100

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi2vkn$kqh$1@news.onet.pl...

    > Budynek aby był proporcjonalny musi mieć niską ścianę kolankową -
    > przykłady jak budować inaczej (czyt. Ochydnie) są na wszystkich nowych
    > polskich osiedlach. Sam jako wykonawca na każdej budowie słyszę - "dorzuć
    > mi Pan 2 warstwy pustaków na około to będę miał ładne pokoje w środku" - i
    > powstają kolejne "kulfony| na Naszych osiedlach...
    > np.
    > (http://www.archipelag.pl/files/BlogUser/cj70ip50899
    r19/e33ibra089b9fa/p1050376_full.jpg
    > ; http://img369.imageshack.us/img369/2986/img2904wh9.j
    pg ;
    > http://www.archipelag.pl/files/ForumPost/lapqv6j07uf
    37u/06ptqlg07uf4pt/dsc_1313_full.jpg)
    > mam nadzieję że nikogo nie uraziłem ;)

    Bo zależy od tego jak duży dom chcemy mieć.
    Jezeli to ma być nieduża powierzchnia to tylko dom parterowy np. taki jak
    ten
    http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=5&ProdID=9
    77
    Prosty, ładny i proporcjonalny.
    Jezeli chcemy stawiać dom o dużej powierzchni to dopiero wtedy warto się
    zastanawiać nad kondygnacjalmi, a dom może być nadal ładny, proporcjonalny i
    funkcjonalny jak np. ten:
    http://www.e-domy.com/show_prod.php?CatID=33&ProdID=
    185

    Poza tym czy dom jest proporcjonalny i ładny to rzecz gustu

    > Chciałem płaskodachowca... ale w mojej okolicy jest praktycznie wszedzie
    > plan i same dworki można stawiać...

    Trzeba było zrobić kostkę, a nad kostką dwuspadowy lub kopertowy dach zgodny
    z planem :)

    > Dlatego chce dać 45 cm - wiem jak łatwo to spieprzyć i już się na to
    > przygotowuje...

    Ale pogrubianie izolacji jest bezsensowne.
    Wykosztujesz się na te 45cm wełny, a ona po kilku latach się ubije,
    poprzesuwa i przestanie spełniać swoje zadanie. Może się okazać, ze jej
    izolacyjność wtedy będzie gorsza jak normalnie położeniej wełny o grubości
    20-25cm.
    Normalnie położona wełna to pasy pionowe pomiędzy krokwiami o grubości ok.
    15-17cm + pasy poprzeczne pod krokwiami 5-10cm. Dzieki takiemu ułożeniu
    wełna dokładnie wypełnia wszelkie szczeliny, a poprzecznie ułożenie pasów
    powoduje, że wełna się nie obsuwa i nie ugniata.
    Po części dzieje się to za sprawą profili, na których opiera się wełna na
    prawie całej swojej grubości.
    Ty natomiast dając pasy poprzeczne o grubości 30cm, które będą podtrzymywane
    prze ok. 5cm profil spowodujesz, że wełna ta ugnie się pod własnym ciężarem
    i zacznie się zsuwać, a z czasem pomiędzy wełną pojawią się wolne
    przestrzenie, w których będą hulały wiatry. Pamiętaj, że ta wełna będzie
    leżała na materiale, który posiada bardzo małą przyczepność - na folii
    paroizolacyjnej i najważniejszym elementem utrzymującym ją na swoim miejscu
    są profile.
    Ponadto tworząc konstrukcję pod zabudowę płyt GK musisz myśleć o
    przenoszonych siłach, które mogą spowodować powstawanie pęknięć i szczelin w
    górnych częściach płyt GK.
    Chodzi o to, że im dłuższe uchwyty łączące stelaż do krokwii tym większe
    momenty obrotowe działaja na te uchwyty i ich mocowania przy krokwiach, a
    tym samym słabiej trzymają i są bardziej podatne na przesunięcia. Wcześniej
    Ci pisałem o montowaniu poprzecznych ukośnych listew lub profili tak jak
    wiatrownice przy krokwiach, właśnie w tym celu, żeby zmniejszyć siły
    zginające uchwyty.