    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Date: Sun, 17 Jan 2010 13:30:23 +0100

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hiqtnn$u9a$1@news.onet.pl...

    > Najnowsze informacje dotyczące planowanej podwyżki cen gazu o 30 % dla
    > odbiorców indywidualnych utwierdzają mnie w przekonaniu że warto ;)

    Mam szczegółowe rozliczenie mojego domu za okres 31.12.2008-31.12.2009.
    Ogółem za ten okres zuzyłem 1100m3 gazu GZ50 który został spozytkowany na CO
    i CWU (stan według faktur i licznika).
    Wyliczenie powstało na podstawie faktur i stanów licznika gazu ale zostało
    potwierdzone szacunkowym obliczeniem strat mojego domu. W wyliczeniu na same
    tylko ściany wyszło około 390zł/rocznie a na skosy około 330zł/rocznie.
    Reszta to okna, podloga i wentylacja. Same ściany i skosy to 720zł/rocznie
    Po odliczeniu tej części gazu która poszła na CWU i na którą oczywiście nie
    mam wpływu dodatkowym ociepleniem domu pozostało 654m3 zużyte na CO. Ta
    część gazu kosztowała mnie około 1144zł.
    Podwyżka cen gazu o 30% oznacza większy wydatek w części CO u mnie o 342zł.
    Jest to niemal 50% tego co tracą ściany i skosy.
    Ile więcej cm styropianu na ściany i ile cm wełny na skosy aby to
    zrekompensować?
    Aby to zrekompensować należy dać na ściany 28cm styropianu a na skosy 45cm
    wełny. Obecnie ściany u mnie to 12cm a skosy 20cm
    Grubsze ocieplenie elewacji o powierzchni 120m2 o dodatkowe16cm to 19,2m3
    styropianu. Zwiększenie grybości skosów o dodatkowe 25cm wełny to 30m3
    wełny. Za styropian zapłaciłbym więcej o 2880zł a za dodatkową wełnę 3800zł.
    Razem 6680zł.
    Zamiast wydawać ulokuję te pieniądze na rocznej lokacie 6%. Odsetki z lokaty
    po odliczeniu podatku Belki dadzą 324zł rocznie.
    A gdzie robocizna? Sporo większa komplikacja wykonania więc droższe
    materiały dodatkowe. No gdzie ?

    Rachunek jest prosty. Nie opłaca się.

    Może kiedyś... Ale wtedy zamiast wydawać na metry ocieplenia pomyślę o
    tańszym źródle energii, rekuperacji lub odzyskiwaniu ciepła odpadowego z
    domu? Wiecie ile ciepła odpadowego powstaje w domu które trafia do ścieków?
    Wypuszczenie wody z pralki po jednym cuklu prania w temp 30stC to 300Wh
    Jedno odcedzenie ziemniaków 200Wh. Zmywarka wypuszcza do ścieków po jednym
    cyklu około 300W.
    Prysznic, uwaga 2kWh. Skromna wanna 80l 2,6kWh

    Marek